Středa 8. května 2024, Den vítězství
130 let

Lidovky.cz

Velikonoce: letos první barometr pro cestovky

Česko

PRAHA Trávit velikonoční svátky doma láká lidi čím dál méně. Místo toho se vydávají na kratší dovolené do zahraničí. Cestovní kanceláře hlásí velký zájem o speciální velikonoční nabídky. Nejoblíbenější jsou evropské metropole.

„Loni jsme měli v nabídce na Velikonoce jen jeden program. Poptávka byla ale velká, a proto jsme letos připravili asi pět programů, které jsou přímo ušité na velikonoční svátky,“ říká Jan Koláčný z cestovní kanceláře Exim Tours.

Podle prodejů velikonočních dovolených, které jsou letos mírně vyšší než loni, se dá podle odborníků z cestovního ruchu předvídat, že by letní sezona mohla být pro cestovní kanceláře lepší než loni. A to i přes skutečnost, že nyní je ještě víc lidí bez práce než před rokem. Podle Tomia Okamury z Asociace českých cestovních kanceláří a agentur jsou Velikonoce prvním vrcholem začátku sezony. I podle prodejů kratších zájezdů na první dubnový víkend je podle Okamury vidět, že by letos mohl nastat mírný nárůst v prodejích zájezdů i na hlavní letní sezonu. „Dál ale pokračuje trend z loňska, kdy Češi nechávají výběr a nákup dovolených na poslední chvíli,“ dodal Okamura.

Mezi nejoblíbenější velikonoční cíle Čechů patří například Řím, Barcelona či Paříž. Na Velikonoce je tam již teplo a jak vysvětlují zástupci cestovních kanceláří, Češi si tam chtějí dopřát pár dní po dlouhé zimě. „Kromě těch standardních destinací roste hodně zájem například o Istanbul,“ dodává mluvčí Čedoku Tomáš Brejcha. Češi se podle zástupců cestovních kanceláří nesnaží nějak výrazně šetřit. V absolutní většině volí na Velikonoce letecké zájezdy s luxusnějším ubytováním. „V naší nabídce máme speciální nabídky na tento termín, většinou je v nich ubytování na dvě noci ve čtyřhvězdičkových hotelech. Ceny se tak pohybují zhruba okolo osmi tisíc na osobu,“ vysvětluje mluvčí CK Fischer Daniel Plovajko. Češi se ovšem na Velikonoce nevydávají jen do evropských metropolí a za teplem. Velmi oblíbené jsou na jaře i autobusové poznávací zájezdy. Například CK Kiwi má již zcela vyprodaný zájezd jižním Německem za velikonoční výzdobou tamních městeček a kostelů. Hlavně mladí lidé si ovšem nekupují připravené zájezdy, namísto toho volí jízdenky či letenky a pobyt si organizují sami. „Trend víkendů je skutečně velký, hlavně nyní na Velikonoce máme obrovské prodeje autobusových jízdenek a letenek,“ potvrzuje marketingová ředitelka Student Agency Lea Špačková s tím, že vedle klasických leteckých destinací Češi vyráží na svátky autobusy do Vídně a Budapešti.

Autor: