Jistě, slovní spojení „televizní záznam operního představení“ zní sexy asi jako „cucat tvrdý bonbon v igelitovém obalu“ nebo „promilovat celou noc s kvalitními prezervativy“.
Jenže: Operní titul Don Giovanni (ČT2, 20:05) ve švýcarském provedení slibuje leccos, jen ne ušlechtilou nudu. V Německu narozený enfant terrible středoevropského operního prostoru Sven-Eric Bechtolf vypadá jako upír, a snad proto své dramatické operní předlohy neinscenuje, ale spíš vysává.
A divák se pak bojí i o svou krev. Mozartova Dona Giovanniho uvedl Bechtolf v premiéře před pěti lety ve švýcarském Opernhaus Zürich. Příběh se, věřte mi, odehrává v podstatě v bordelu a představitel titulní role, jinak slavný operní pěvec a jeden z nejlepších světových barytonistů s velkým hereckým talentem, Brit Simon Keenlyside, se tu musí každou chvíli svlékat (a zase oblékat). Nezapomeňte si z tohoto důvodu všimnout vyvážených hereckých i pěveckých výkonů a taky talentu české sopranistky Martiny Jankové, která hraje Zerlinu.