Čtvrtek 2. května 2024, svátek má Zikmund
130 let

Lidovky.cz

Většina peněz z reklamy ČT půjde na digitál

Česko

PRAHA Dvě třetiny svých letošních příjmů z reklamy bude muset Česká televize poslat na podporu digitálního vysílání. Loni to určil zákon, kterým chtěli politici uspíšit zbrzděnou televizní digitalizaci. Konkrétní rozdělení inzertních výnosů České televize minulý týden schválila vláda.

ČT odhaduje, že letos prodá reklamní časy za 750 milionů korun. 150 milionů musí poslat do státního fondu pro podporu a rozvoj kinematografie, dalších patnáct milionů pak na zvláštní účet zřízený telekomunikačním úřadem pro rozvoj digitálního vysílání.

Zbylých 585 milionů poputuje na zvláštní účet, který Česká televize spravuje. Dvě stě devadesát milionů investuje do výstavby své digitální sítě, ve které bude vysílat všechny svoje programy (kromě ČT 1 a ČT 2 i zpravodajskou ČT 24 a ČT 4 Sport).

Set-top boxy pro potřebné O osud dalších sto milionů z reklamních příjmů rozhodla vláda. Půjdou na informační kampaň k digitalizaci. Česká televize neplánuje plošně přispívat na nákup převodníků digitálního signálu, tzv. set-top boxů. V průvodním dokumentu se ale píše, že „výjimku by mohli tvořit držitelé průkazu ZTP/P a nebo v ojedinělých případech sociálně velmi slabí jedinci a samostatně žijící občané nad 75 let věku“. Podobně to má být v případě zdravotnických zařízení. Těm ČT zřejmě nabídne i pomoc při rekonstrukci antén.

Za dalších 135 milionů bude ČT dál digitalizovat svůj archiv. Šedesát milionů si jako provizi vezme společnost ARBOmedia, jež reklamní čas na ČT prodává.

Na veřejnoprávní obrazovce letos už prakticky žádná reklama být neměla. Také proto se v předchozích letech postupně třikrát navyšoval koncesionářský poplatek až na nynějších 135 korun měsíčně. Průtahy v procesu digitalizace ale vedly stát k tomu, že až do úplného vypnutí analogu, tedy minimálně do listopadu 2011, vysílání reklamy na ČT umožnil.

Autor:

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...