Diskuze
Více než sto nehod, hlásí policie na jižní Moravě. Dálnice D1 a D8 blokují sníh a havárie
Děkujeme za pochopení.
Absence rozumu, technologických možností a vize pro budoucnost.
Na počátku byly cesty prašné, potom kamenné, následně betonové a asfaltové autostrády. Pro kvalitu a bezpečnost je určující povrch komunikace a jeho vlastnosti, nikoliv aplikace informačních technologií. Období zimy, není romantikou pro děti se sněhulákem, ale ledovým dechem kosmického prostoru, se kterým se tady svádí boj solí a pískem jako ve století páry. Logickým vývojovým stupněm komunikací, jsou komunikace vybavené topnou kabeláží, zajišťující jejich odolnost proti námraze a vrstvě sněhu. Do té doby je zimní provoz na pozemních komunikacích kaskaderským divadlem, často končícím tragédií.
J. Dresler
Musely to být smrtelně důležité důvody přesunovat dnes zadky při takovém počasí. Pro mě je to zcela nepochopitelné, schůzku bych zrušil, 90% věcí se dá zařídit přes internet.
Lidi jezděte opatrně a hlavně prosím myslete na bezpečnou vzdálenost ! Fyziku neokecáte ! Nedodržení tohoto je právě důvod těch hromadných bouraček. Já sice jel "jen" D10 a v koloně jsem byl jen asi 40 minut, ale stačilo mi to.
V. Kotas
Trochu jsem dnes cestoval, v 5'45h. jsem najížděl na D1 nad Kácovem směr Brno a dál, sjížděl na Slavkov. a dál až za Kyjov. Od Měřína najednou kolona, téměř do zastavení několikrát a proč. Protože v protisměru v zúžení nehoda a téměř všichni na ní musí čumět. Při cestě zpět, po nájezdu na D1, směr Brno, Praha, po 12h., chumelenice téměř bílá tma, ale jelo to ( i bez cestářů ), pomalu až na sjezd na Ostrovačice, kde už začínala kolona, pro nehodu někde vepředu. Takže na starou silnici a stejně problém. V prvním kopci stojí kamion ( neposypáno ), předjet s potížemi, protože auta/řidiči v protisměru nejsou ochotni zastavit a dát přednost těm, kteří jedou do kopce. Na Domašíně na dálnici a po pár km zase kolona ( ještě ta od rána ). A jen proto, i když zip fungoval, že v tom zúžení ( už bez překážek ), jedou osobáky stěží 30km/h. No a Jihlavě z dálnice dolů směr Havl. Brod, protože na ní o kus dál zase nehody . Cestáře téměř nevidíš, o policii ani nemluvě a Zelená vlna nic nového.
V. Kotas
No, zase se vyznamenala Zelená vlna, policie, cestáři, v koordinaci dopravy jak na dálnicích, tak na objízdných trasách, samozřejmě veškerá žádná. To, že chybí prevence v údržbě známých problémových míst/kopců, to už je snad tradice. Především chybí peníze, tak se šetří tam, kde by se nemělo.
Zelená vlna se sice snažila, vysílala co 15 minut, ale člověk se moc nedozvěděl. Chybí tam spolupráce s policií a hasiči. Informace stylu někde je nehoda, stojí to a objízdná trasa taky moc nepomůže. Když bude jasné, že je to na 2-3hodiny a více tak většina lidí při první příležitosti sjede z dálnice a zajde třeba na jídlo do restaurace nebo,kdo nezbytně nemusí se vrátí domů. Nejhorší jsou ale sami řidiči s nedodržováním bezpečného odstupu
V. Kotas
Nemůžeš se divit, dříve se za takového počasí zatěžkala hnací náprava, dnes musí být váha rozložena, takže nejméně vychází na hnací nápravu.