Za revoluci označují představitelé společnosti především spojení Brna a Slovácka. Nové přímé vlaky linky R5, fungující v rámci integrované dopravy, zdolají trať BrnoHodonín za pětašedesát minut. „Protože dosud nejezdil žádný přímý vlakový spoj, trvala cesta zhruba hodinu a půl,“ odhadl ředitel krajského centra osobní přepravy Brno Pavel Karšulín. Ve špičce pojedou tyto vlaky každou hodinu.
S novým jízdním řádem přitvrdí i boj železnice s autobusovými dopravci na trase Brno-Praha. Vlak vyšší kvality, jako například InterCity nebo SuperCity, pojede mezi oběma městy každou hodinu. První vlak, který vyjede z moravské metropole ve 4.41, dorazí do hlavního města už krátce před půl osmou ránou. Nově přibude také pozdní večerní spoj z Prahy do Brna, kam dorazí čtvrt hodiny před půlnocí. Pendolina budou v Praze místo dosavadních Holešovic jezdit z hlavního nádraží. „Srovnatelné za určitých podmínek je i jízdné,“ zdůraznil Petr Šťáhlavský z tiskového oddělení ČD.
Kratší intervaly dostane i příměstská doprava. Například z Brna do Kuřimi pojede odpoledne vlak dokonce každou čtvrthodinu. Přímé vlaky do Brna bez přestupu v Tišnově ocení ráno i lidé cestující z Nedvědice.
Vydání| Tato zpráva vyšla v prvním vydání
Regionální mutace| Lidové noviny - Brno