Tunely by měly být vybudovány v rámci modernizace této tratě, s níž pracovníci Správy CHKO Beskydy souhlasili právě pod podmínkou jejich vytvoření. Každý z objektů by měl být minimálně dvacet metrů široký a pět metrů vysoký.
Budou umístěny v osách současných migračních koridorů. „Těší nás, že požadavky nevládních organizací na zlepšení průchodnosti krajiny byly uznány za oprávněné. Oceňujeme i postoj Správy železniční dopravní cesty, která k projektování podchodů pro velké šelmy přistupuje odpovědně,“ řekl Mirek Kutal z Hnutí Duha Olomouc.
Jablunkovská brázda je pro migraci velkých savců mimořádně významnou a jedinečnou oblastí. „Zajištění průchodnosti má přímo mezinárodní význam. Vlci, rysi a medvědi se tu odpradávna potulují na hranicích tří států,“ vysvětlil s tím, že v kraji na českopolsko-slovenském pomezí už byly zaznamenány případy, kdy některá z velkých šelem uhynula při přecházení silnice. Na Jablunkovsku například před dvanácti lety kamion srazil mladého medvědího samce. Ekologové by proto uvítali vybudování podobného zařízení i nad současnou čtyřproudou silnicí.
Vydání| Tato zpráva vyšla v prvním vydání
Regionální mutace| Lidové noviny - Morava