Pondělí 29. dubna 2024, svátek má Robert
130 let

Lidovky.cz

Volební anketa lídrů

Česko

1. Proč by lidé měli volit právě vás a vaši stranu? 2. Co pokládáte za největší problém v kraji, který byste chtěli řešit ve sněmovně?

Vyřešíme financování infrastruktury

ODS

„Ve sněmovně jsem již byl, chci dál pracovat na tom, čemu rozumím,“ tvrdí Josef Kochan, jednička kandidátky ODS.

1. Jsem zkušeným politikem, věnoval jsem se reformě financování zdravotnictví a chci v tom pokračovat a posunout řešení této problematiky dál. Nabídnout můžu jak zkušenosti, tak promyšlenou strategii. Mé úsilí je zaměřeno na kvalitní a dostupnou péči pro všechny občany a na spokojenost všech zdravotníků. 2. Palčivým problémem v Královéhradeckém kraji je dopravní infrastruktura, zejména však její financování. Majetkoprávní potíže D11 se vyřeší, avšak na její výstavbu není ani koruna.

Kromě D11 je kritická situace obchvatů u Náchoda, Jaroměře, Nové Paky a v Doudlebech na Rychnovsku.

Možnosti financování se nabízejí a budu je všemožně prosazovat: lepší čerpání z fondů EU, nejméně 25 miliardami korun, podporou soukromých investic – projekty založené na partnerství veřejného a soukromého sektoru (PPP). A samozřejmě státní dotace.

Ulevíme městům od dopravy

ČSSD

„Záleží mně na potřebách občanů a pracuji pro ně,“ tvrdí Hana Orgoníková, šéfka kandidátky ČSSD. 1. Jsme důvěryhodnou stranou s dlouhodobou tradicí, přerušenou v roce 1948 a obnovenou v roce 1989. Sociální demokracie staví do popředí principy spravedlnosti, svobody a solidarity. Tyto ideály byly 40 let pošlapávány KSČ a mohly přežít jen díky našim krajanům žijícím v zahraničí. Záleží mně na potřebách občanů a pracuji pro ně.

2. Největším problémem Královéhradeckého kraje jsou komunikace. Kromě nutnosti oprav stávajících silnic I., II. a III. třídy je třeba dostavět páteřní komunikační síť, a to D11 k Jaroměři a odtud R11 na hranice s Polskem v Královci a R35, která půjde napříč kraji Libereckým, Královéhradeckým a Pardubickým a napojí se na stávající R35 v Mohelnici. Tím dojde k odlehčení dopravy na D1 a uleví se i městům, zejména Hradci Králové, Jaroměři a Náchodu, což výrazně pomůže i podnikání. Toto chci na půdě sněmovny řešit. Jak je vidět, vládní zmocněnec pro R35 a D11 pan Toman nestačí.

Brzdou je stranická nesnášenlivost

TOP 09

„Vadí mi stranická řevnivost, při řešení potíží pro ni není místo,“ myslí si Leoš Heger, lídr kandidátky TOP 09.

1. TOP 09 si je vědoma, kolik poctivých lidí tato země v různých oblastech má. A jak moc jim chybí ocenění a pravidla, která by pomohla vracet pozitivní vlastnosti mezi nejvíce ceněné hodnoty. Lídři kandidátky za Královéhradecko zastupují TOP 09 proto, že svojí minulou činností prokázali slušnost a úctu k tradičním hodnotám, a jsou připraveni důvěru, která ve společnosti chybí, vrátit i do politiky.

2. Všichni se shodují, že největší potřebou jsou komunikace včetně dokončení dálnice. Souhlasím, ale nad tím je ještě jeden větší problém, a to stranická řevnivost. Budu-li za TOP 09 v Poslanecké sněmovně, podpořím návrhy z celého politického spektra, budou-li pro náš region přínosné. Přestože v životě a v profesi ctím řadu „vyšších principů“, při hledání racionálních a praktických řešení není pro ideologickou předpojatost a házení stranických klacků pod nohy místo.

Ochráníme zelené plochy ve městech

KSČM

„Nemáme přeběhlíky a skandály,“ argumentuje Soňa Marková, jednička kandidátky KSČM.

1. KSČM je jedinou parlamentní stranou, která nemá ve svých řadách přeběhlíky, skandály a vždy důsledně plní svůj volební program. Svým případným voličům nabízím, že budu tak jako doposud usilovně pokračovat ve své práci v regionu i v Poslanecké sněmovně a znovu předkládat potřebné zákony, které dosud nebyly přijaty. 2. Kromě nutnosti dostavby dálnice D11 a jejího pokračování k polským hranicím je třeba navýšit finanční prostředky na nutné obchvaty měst, například Náchoda nebo Hronova. Důležité je řešení dostupnosti kvalitního zdravotnictví a školství, především učňovského a pro předškolní děti. Nesmíme také zapomínat na životní prostředí a péči o krajinu. Nedovolit zastavět každou volnou zelenou plochu ve městech obchodními domy či kancelářemi a bonitní půdu logistickými centry. To vše je třeba řešit ve spolupráci kraje a parlamentu, který schvaluje státní rozpočet, daně a důležité zákony.

Nabízíme slušnost a fair play

VĚCI VEŘEJNÉ

„Podpoříme rozvoj drobného podnikání a cestovního ruchu, pomůžeme chránit památky,“ slibuje lídr kandidátky Jan Hrdina z Věcí veřejných. 1. Všem lidem mohu nabídnout slušnost a fair play, které z politiky již dávno vymizely. Věci veřejné jsou také stranou, jež se nepodílela na korupčních aférách současných politiků, ani na tunelování v devadesátých letech. Lidem z našeho kraje navíc dávám slovo, že budu skutečným vyslancem a obhájcem svého kraje, nikoliv jen dalším poživačným jménem na seznamu. 2. Kraj trápí vícero problémů. Nepochybně je to nevyřešená dopravní situace, nejde však jen o dálnici D11, ale i obchvaty měst, jako jsou Jaroměř či Náchod, a lepší dopravní obslužnost podhorských oblastí. Nedostatečná je také podpora rozvoje drobného podnikání napojeného na cestovní ruch, který je pro náš kraj obrovským potenciálem. S tím jde ruku v ruce i lepší péče o památky, alarmující je případ Braunova Betléma v Kuksu.

Požadujeme

citlivost vůči krajině

STRANA ZELENÝCH

„V kraji budou chtít mnohé zádrhele napravit pouze zelení,“ uvedla Jiřina Šiklová, lídryně kandidátky Strany zelených.

1. Královéhradecký kraj má nádhernou přírodu, krajinu a mnoho problémů, které souvisejí s ničením nejen přírodních úkazů, ale i památek. Strana zelených je jediný subjekt, který bude mít snahu a necílený zájem tyto potíže řešit. Já chci navíc občanům nabídnout neaférovost, nezkorumpování a osobitý přístup k řešení problémů.

2. Uvědomujeme si nedostatky dopravní infrastruktury v Královéhradeckém kraji. To, že jsme Strana zelených, neznamená, že bychom zbrojili například proti dostavbě dálnice D11. Uvědomujeme si její důležitost i to, že přivede do regionu rozvoj, obchod a ekonomický růst. Požadujeme pouze v takovýchto zásadních stavbách, které zcela mění reliéf krajiny, citlivost vůči krajině a brát ohledy na to, kudy stavby povedou. Není takovým problémem vyměřit danou komunikaci tak, aby neprobíhala například přímo pod historickým Kuksem, popřípadě úplně nezničila ráz krajiny.