Jisté však je, že Italdesign spadne pod koncernovou odnož Lamborghini z divize Audi a ve vedení společnosti nadále zůstane Giorgetto Giugiaro i jeho syn Fabrizio.
Jak se odstraňuje konkurence Tahle zpráva musela leckoho pořádně zaskočit. Italdesignu se na rozdíl od některých jiných slavných italských karosáren (jako například krachující Bertone) vede dobře. Již dávno není jen karosárnou. Je to také designérská a konstrukční společnost, dnes se zhruba osmi sty zaměstnanci a ročním výdělkem přesahujícím 100 milionů eur. Nabídka Volkswagenu asi byla jednou z těch, které se neodmítají.
Jde totiž o hodně. Koncern VW chce potenciál firmy Italdesign využít ve svém plánu stát se v roce 2018 světově největším výrobcem automobilů.
Otázkou zůstává, zda v budoucnu uvidíme Giugiarem navržené auto nějaké jiné značky než z koncernu VW. Italdesign dlouho spolupracuje s koncernem Fiat, kterému navrhl současné modely Alfa 159 a Brera, Fiat Grande Punto nebo Croma. Zakázky poslední dobou přicházely i od čínských automobilek, ohrožujících dobrou pozici Volkswagenu nejen na čínském trhu. Koupí Italdesignu takVWoslabí jejich možnosti nechat si navrhnout líbivé auto, což je pro úspěch na evropských trzích téměř podmínka.
Volkswagen a Italdesign nebudou spolupracovat poprvé. Právě Giorgetto Giugiaro v sedmdesátých letech navrhl první generace zásadních modelů VW jako Golf, Passat, Scirocco nebo Audi 80. Dodnes obě firmy spolupracují, například vývoj nejmenšího Volkswagenu Up! probíhá společně.
Možná dojde i na škodovky Firmu Italdesign založili průkopníci moderního italského automobilového designu Giorgetto Giugiaro a Aldo Mantovani v roce 1968. Za více než čtyři dekády se v ní zrodila spousta přelomových aut a studií, které vytyčily další směřování mnoha automobilek. Doufejme, že jejich pomyslnými nástupci nebudou jen samé Audi, Volkswageny a Seaty. Například škodovce by ale Giugiarova tužka pomohla.