Úterý 30. dubna 2024, svátek má Blahoslav
130 let

Lidovky.cz

Volkswagenu vyskočil prodej aut

Česko

Koncern prodal o patnáct procent víc vozů než loni. Chce se stát světovou jedničkou

PRAHA Největší evropský automobilový koncern Volkswagen dokázal za prvních šest měsíců tohoto roku prodat na celém světě víc než tři a půl milionu vozů. To je o patnáct procent víc než loni za stejný čas. Prodej nejvíc rostl v Číně.

Největší podíl na úspěchu má značka Volkswagen, jeho vozy si letos pořídilo víc než dva miliony klientů. Druhá nejprodávanější značka koncernu je Audi, následuje Škoda Auto a španělský Seat.

Koncern Volkswagen dále vlastní automobilky Bentley, Lamborghini a nově do své stáje zařadil i Porsche. Tyto značky se ale na prodejním čísle významněji nepodílely. Generální ředitel koncernu Martin Winterkorn si od letošního roku slibuje rekordní prodej a potvrzení strategie, podle které bude Volkswagen do roku 2018 největší automobilkou na světě.

Podle Winterkorna rok 2010 nebude pro automobilky tak jednoduchý, jak statistiky zatím naznačují.

„Zvláště v Německu bude podnikání v druhé polovině roku výrazně těžší,“ tvrdí Winterkorn.

Německý trh s automobily se totiž potýká s velkým propadem. Za první pololetí se prodalo o třicet procent vozů méně a kladná čísla německé automobilky obhájily jen díky exportu.

Silná poptávka po německých vozech je zejména v Číně a ve Spojených státech. Čína a další rozvojové země jsou také důvodem meziročního navýšení, který Volkswagen vykázal. Prodej v Evropě koncernu rostl jen minimálně.

Za první čtyři měsíce se letos v Číně prodalo 620 tisíc vozů, což představuje stejné množství, jaké se prodalo v této zemi loni za šest měsíců.

Koncern Volkswagen, v současnosti druhá největší automobilka na světě, navíc investuje miliardy do výrobních závodů v Brazílii, Mexiku a Indii. Právě převaha na těchto trzích, které jsou podle analytiků nejslibnějším odbytištěm nových automobilů, má zajistit Volkswagenu první pozici mezi automobilkami. V první polovině roku se dařilo i ostatním automobilkám. Konkurenční koncern Daimler ohlásil, že jeho vlajková značka MercedesBenz si letos oproti minulému roku polepšila o patnáct procent. Francouzská automobilka PSA Peugeot Citroën oznámila, že za pololetí prodala o sedmnáct procent víc automobilů než loni.

Více o prodeji PSA na straně 17

Autor: