Řidiči zapojení do autovlaku si tak budou moci třeba číst. „Bude to podobné, jako kdyby seděli v autobuse nebo ve vlaku,“ podotýká Jonas Ekmark, který zkoumá nové technologie pro auta. Díky jízdě v závěsu a plynulosti pohybu se navíc ušetří až 40 procent pohonných hmot. Po odbočení se auto z kolony odpojí a řidič se opět chopí volantu.
Vozy se promění ve vagony vlaku
Větší pohodlí a úspora pohonných hmot. Tak by mohly vypadat přínosy nyní začínajícího evropského projektu SARTRE (Safe Road Trains for the Environment), tedy „bezpečné autovlaky pro životní prostředí“. Auta se díky němu mají naučit jezdit především na dálnici v těsných kolonách. Čelní místo zaujme vůz se zkušeným řidičem, který bude udávat tempo a sledovat aktuální dopravní situaci. Ostatní auta, jež pojedou ve stejném směru, se za tohoto vůdce jednoduše zavěsí. Prostřednictvím bezdrátového spojení mu na určitou dobu svěří vládu nad svým vozem.
Pozor na podezřelou SMS v mobilu. Kvůli nebezpečnému programu mohou lidé přijít o peníze a osobní údaje
Nové obavy Ukrajinců v Česku: pobyt získá málokdo a muži v povolávacím věku budou pod větším tlakem
Zemřel jeden z otců ODS. Miroslav Macek se podílel na privatizaci České spořitelny nebo se popral s Rathem
Pro levnou plzeň se vyplatí zajet k západním sousedům. Němci ji berou jako „běžnou“ značku, míní ekonom
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!