Středa 1. května 2024, Svátek práce
130 let

Lidovky.cz

Vše kolem digitalizace by ČT sama nezvládla

Česko

Účastníci milionového tendru na správce webových stránek o digitalizaci mohli podat námitky. Neudělali to, vše je tedy v pořádku, říká předseda Národní koordinační skupiny Zdeněk Duspiva.

* LN Jak probíhal tendr na správu webu o digitalizaci?

Přihlásilo se asi osm zájemců, nabídka firmy Czech info na zhruba 2,2 milionu byla shledána komisí jako jednoznačně nejlepší.

* LN Co nabízeli další účastníci?

Konkrétní výše nabídek nemůžu sdělovat, ale obecně můžu říci, že tak polovina nabízela v podstatě násobek té ceny, se kterou přišly firmy, které byly favority.

* LN Setkal jste se s nějakými stížnostmi na tendr? Média upozornila na spojení s lobbistou Berkou.

Každý účastník měl možnost podat námitky, což je standardní průběh výběrového řízení. Pokud si ale dobře vybavuji, tak to žádný účastník neudělal. My jsme se službou spokojení, navíc je právě díky informování médii pod velkým dohledem a tlakem.

* LN Proč komise ukončila spolupráci s předchozím správcem webu, firmou Internet Info?

Skončila doba, na kterou byla sjednána spolupráce. Bylo to vypsáno jen jako zakázka malého rozsahu. Společnost Internet Info spravovala web rok za zhruba 1,7 milionu korun. Proti tomu je cena společnosti Czech info, která vyhrála tendr na spravování webu přes dva roky, dobrá. Web je páteřní součástí informační kampaně.

* LN Kolik celkově utratí Národní koordinační skupina za propagaci digitalizace za rok?

Na letošek jsme měli schváleno 82 milionů na informační kampaň, včetně podpory lidí se zdravotním postižením a dalších speciálních činností. I díky vypisovaným tendrům ale zhruba 25 milionů uspoříme.

* LN Nemohla by digitalizaci propagovat jen sama Česká televize?

Firmy, které vybíráme v tendrech, zajišťují nejen propagaci, ale i řadu technických činností, jako je třeba úprava anténních rozvodů či asistence lidem se zdravotním postižením. To by ČT nezvládla zajistit.

Autor: