Čtvrtek 2. května 2024, svátek má Zikmund
130 let

Lidovky.cz

Vyšší alternativa vhodná do města

Česko

Volkswagen Golf Plus s přeplňovaným zážehovým motorem 1,4 TSI a automaticky řadící převodovkou v testu přesvědčil, že je promyšlenou alternativou klasických hatchbacků či kombi nižší střední třídy.

Verze Plus Volkswagenu Golf ukazuje, že stále existuje prostor pro objevování nových druhů automobilů. V roce 2004, kdy se dostal na trh, patřil alespoň na evropském trhu mezi velmi novátorské.

Koncepcí karoserie, která v rámci nižší střední třídy spojí někde uprostřed pomyslného trojúhelníku klasický hatchback, kombi a MPV, dokáže totiž nabídnout mnoho rozmanitých vlastností. Toto pojetí sice není zcela nové, již dříve bylo k vidění u některých japonských vozů (například Honda Civic Shuttle nebo Mitsubishi Space Runner), přesto má co nabídnout.

Jiný od prvního okamžiku Stávající Golf Plus prošel v letošním roce celkovou modernizací, která mu díky nové masce chladiče a světlometům dodala atraktivnější vzhled. Kromě toho se ale v nabídce objevily i nové motory. K testu jsme měli k dispozici přeplňovanou zážehovou verzi 1,4 l spojenou s dvouspojkovou převodovkou.

Jen co nastoupíte do Golfu Plus, interiér vám okamžitě prozradí jednu ze svých největších předností: ve srovnání s běžným hatchbackem nabídne mírně zvýšenou pozici sedadel. Snadnější nastupování a vystupování stejně jako lepší výhled z vozu jsou tedy nasnadě. Kromě toho je ale do interiéru, a zejména na posuvná a asymetricky dělená zadní sedadla, mnohem lepší přístup. To uživatelé ocení například při instalaci dětských sedaček.

Kvality jízdních vlastností standardního Volkswagenu Golf jsou známé, Golf Plus v tomto směru není výjimkou. I přesto, že je jeho koncepce podřízena především vysoké míře komfortu všem členům posádky, velmi příjemné je i samotné řízení. Na tom má podíl především velmi pečlivě naladěný podvozek, který překvapuje nejen trakcí, ale také ochotou k zatáčení.

Úsporný, ale i žíznivý.

Volba je na řidiči Použitý motor 1,4 l turbo s výkonem 122 koní kombinovaný s dvouspojkovou sedmistupňovou převodovkou je zárukou přirozené dynamiky i kultivovanosti. Je ale potřeba počítat se značným rozptylem spotřeby. Je totiž možné jezdit za šest, ale také za 11 l/100 km.

Volkswagen postavil model Plus přesně mezi standardní Golf a provedení kombi také cenově. Ve srovnání s nepříliš mnoha konkurenty je základní cena o něco vyšší, kompenzuje ji však kvalitní provedení i následná vyšší cena na trhu ojetin.

Testovaný Golf Plus ukázal, že je ideálním vozem pro časté rodinné jízdy po městě, kde se uplatní vyšší stavba karoserie spojená s relativně malou délkou, stejně tak jako kultivovaný a při troše snahy i úsporný motor.

***

DATA

Karoserie

Rozměry 4204x1759x1583 mm

Hmotnost 1363 kg

Motor přeplňovaný 4válec, 1,4 l

Výkon 90 kW (122 k)/5000 min-1

Toč. moment 200 N.m/1500 min-1

Provoz

Zrychlení 0-100 km/h 10,2 s

Nejvyšší rychlost 195 km/h

Komb. spotřeba 6,3 l/100 km

Cena 523 800 Kč

Autor:

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...