Jedná se o patnáctiminutové cvičení formou hry, zaměřené na paměť, akomodaci oční čočky (schopnost vidět ostře předměty na různou vzdálenost – pozn. red.) či motorické schopnosti. „V Srbsku, kde celý projekt začal, se u cvičících dětí už po dvou až třech měsících zvýšil počet synapsí v mozku až o dvacet procent. To znamená, že děti dokázaly svůj mozek využívat s mnohem větší účinností než na začátku,“ řekl předseda Mensy ČR Tomáš Blumenstein. Autorem celého projektu je Srb Ranko Rajovic. Systém cvičení se zkouší i v Maďarsku, Slovinsku, Bosně, Itálii a Francii. Patnáct minut děnně „Děti cvičí jen patnáct minut denně,“ vysvětluje Blumenstein. Tento blok však podle něj obsahuje jak motorické cvičení, tak třeba hry zaměřené na funkční myšlení a tvořivost, předčítání či poslech hudby. Důležité je, že dosavadní výsledky prokázaly zvýšení výkonnosti mozku u všech dětí.
Systém cvičení nedokáže zajistit, aby se dětem zvýšila inteligence. Ta je vrozená, a pokud se dá mírně ovlivnit, tak pouze do jednoho roku věku. Každý člověk však zároveň při svých činnostech využívá kapacitu svého mozku jen z určité části. A cvičení ve školkách má pomoci k tomu, aby děti dokázaly při svém myšlení zapojit větší množství mozkových synapsí, tedy propojení mezi mozkovými buňkami. „Na zahájení projektu jsme se dohodli se třemi mateřskými školkami v Brně a Prostějově. Pokud ale budou výsledky odpovídat očekávání, rádi bychom samozřejmě nabídli celý systém procvičování dalším školkám v republice,“ dodal Blumenstein.