Čtvrtek 2. května 2024, svátek má Zikmund
130 let

Lidovky.cz

Výzkum: nejslušnější jsou k cestujícím revizoři

Česko

PRAHA Revizoři se chovají slušně, ale ostatní zaměstnanci pražského dopravního podniku často neodpoví cestujícím ani na pozdrav. Vyplynulo to z výzkumu přístupu zaměstnanců dopravního podniku (DP) k pasažérům.

Šetření zpracovala agentura Westminster, jejíž auditoři měli za úkol jet dvacet minut tramvají nebo autobusem, nechat se zkontrolovat revizory a také třeba zajít pro radu do informačních center.

Zaměstnance pak hodnotili podle vzhledu, chování, způsobu komunikace a schopnosti poskytnout kvalifikovanou radu. Během června auditoři udělali na pět set kontrolních setkání. Nejlépe vyšli z výzkumu revizoři. Auditoři ohodnotili jejich chování při komunikaci s jiným cestujícím jako slušné v 98 procentech případů. „Vůbec první výzkum přístupu k cestujícím proběhl v prosinci 2007,“ řekl tiskový mluvčí DP Ondřej Pečený. Podle jeho výsledků vytvořil podnik komunikační školení pro řidiče.

Výsledky červnového šetření tak už ukázaly jisté zlepšení chování dopraváků. Například se výrazně zlepšila komunikace revizorů v cizím i českém jazyce, polepšilo se i chování řidičů. Návštěvu infocentra výzkum hodnotí pozitivně v 93 procentech. „Výzkum ukázal, že pro cestující není tak důležité, aby měl řidič upravenou uniformu, ale aby kvalitně odpověděl na dotaz,“ řekl Pečený s tím, že výzkum kritizoval zaměstnance DP, kteří často neodpověděli na pozdrav. „To chceme zlepšit, je to minimum, ale pro cestující je určující,“ dodal.

***

Chování revizorů bylo vyhodnoceno jako slušné v 98 procentech případů

Autor: