Společný podnik by měl mít obrat okolo 12 miliard dolarů a měl by ovládat přibližně 30 procent severoatlantického leteckého trhu. Jednotlivé aerolinky nové společnosti budou sdílet zisky a tržby a jednotně budou také plánovat prodej, leteckou síť a objemy obchodů.
Nová společnost se stane nejsilnějším hráčem na severoatlantickém leteckém trhu a výrazně tak zostří konkurenční boj mezi ostatními aerolinkami, jako jsou British Airways, Lufthansa či Continental Airlines.
Jednání všech čtyř aerolinií, které utvoří joint venture, probíhají již delší dobu. Zatímco KLM a Northwest razily cestu spolupráce již před deseti lety, vedle toho Delta a Air France se shodly na vytvoření vlastního společného podniku loni na podzim. Za spojením sil Air France-KLM, Delty a Northwest stojí zejména jejich úsilí zaútočit na lukrativní trh londýnského letiště Heathrow. Tam se totiž nabízí vhodná příležitost pro rozvoj podnikání. Chtějí zde využít výhod a možností, které nabízí nová dohoda mezi Spojenými státy a Evropskou unií o otevřeném nebi.
Takzvaná open-skies smlouva vstoupila v platnost v neděli. Umožňuje aeroliniím ze zemí EU létat z jakéhokoli místa unie kamkoli v USA a naopak. Nabídka letů mezi unií a USA se tak výrazně rozšíří.