Úterý 30. dubna 2024, svátek má Blahoslav
130 let

Lidovky.cz

Yahoo hlásí vlnu propouštění

Česko

Internetové Yahoo propouští v době, kdy se konkurence přetahuje o zkušené zaměstnance. Společnost chce ustoupit na rozvojové trhy.

SILICON VALLEY/PRAHA Společnost Yahoo oznámila, že zruší okolo 4 procent pracovních míst. Jedná se už o druhou vlnu propouštění, kterou řídí ředitelka Carol Bartzová, zastávající nejvyšší pozici od ledna 2009. Ta dostala na starosti zjednodušit procesy, kvůli stagnujícím příjmům. Yahoo je společnost spravující internetový vyhledávač a on-line portál nabízející většinu webových služeb od nakupování až po vlastní zpravodajství. V současné době společnost zaměstnává přes 14 tisíc zaměstnanců, škrty by tak měly zasáhnout okolo 560 zaměstnanců. Propouštění přitom lidé nesou těžce. Na internetu lze dohledat obšírné příběhy o tom, jak skončil jejich pracovní poměr. Ryan Kuder, kterého Yahoo propustilo v roce 2008, detailně popisoval, co se s ním děje na sociální síti Twitter.

„Ironické je, že mi konečně opravili počítač!“ hlásil a o pár chvil později napsal: „Přituhuje! Člověk z personálního mi jde zkonfiskovat notebook.“ Ředitelka se ale své zaměstnance pokusila uklidnit tím, že do konce roku už další pracovníky neplánuje propouštět.

Yahoo se jako jediné z klíčových technologických společností nedaří oklepat z ekonomické krize.

Propouštění je však v přímém rozporu s obavami konkurenční firem. Google nedávno oznámil finanční odměny a plošné navýšení platů o deset procent pro všechny své zaměstnance, a to z toho důvodu, že mu odcházejí zaměstnanci doslova přes ulici do Facebooku. V Silicon Valley, kde většina technologických společností sídlí, tak zuří boje o klíčové talenty a experty, do kterých se zapojují i další sociální sítě jako Linked In a Twitter. Nejvíce musí Yahoo trápit klesající podíl na trhu se zobrazovanou reklamou, z kterého společnost těží nejvíce. Na americkém trhu za rok 2010 Yahoo získá asi 16,2 procenta, v minulém roce přitom zastávali 16,5 procent. Začínají se propadat, zatímco konkurenti rostou. Vedení to mrzí o to více, že trh s internetovou reklamou je stále více atraktivní. Facebook oznámil, že bude mít 9,4procentní podíl na americkém trhu, zatímco minulý rok měl 6,6 procent. Google zvyšuje podíl z 4,7 procent na 6,7 procent.

Záchranný plán počítá s přesunem značky na rozvojové trhy, kde lze vybudovat silné postavění značky rychleji a s větším potenciálem růstu.

Autor:

Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!
Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!

Správné finanční návyky a dovednosti vznikají právě v dětství. Mnoho dětí je přijímá přirozeně od svých rodičů, kteří jsou pro děti velkým vzorem....