Pátek 26. dubna 2024, svátek má Oto
130 let

Lidovky.cz

Z 1 šetří, i šéf Mrnka si sníží plat

Česko

Do druhého půlroku existence vstupuje zpravodajská televize s očekáváním, že bude mít mizivé příjmy z reklamy.

PRAHA Soukromá zpravodajská televize Z 1 bude letos téměř zcela závislá na penězích svého majitele a investora, finanční skupiny J&T.

Nyní z inzerce hradí asi čtvrtinu všech svých nákladů, počítá ale s daleko horším scénářem. „V daný okamžik vycházíme z úplného minima reklamy, kterou bychom mohli získat. Vycházíme ze zkušenosti z konce loňského roku. Zatímco původní představa byla, že v letošním roce bychom měli pokrýt více než polovinu nákladů příjmy z inzerce, připravujeme se na to, že pokryjeme jen pár procent,“ uvedl generální ředitel Z 1 Martin Mrnka.

Televize, jež funguje od loňského června, se už koncem minulého roku vinou mizivých inzertních příjmů rozloučila s dvěma desítkami externistů a ukončila některé pořady. V březnu chce na platech a honorářích ušetřit dalších devět procent. Mzdu si sníží i Mrnka, jak sám tvrdí. Úsporná opatření budou znamenat také propouštění zaměstnanců.

„Před měsícem a půl jsme se dostali do složité situace,“ uznal Mrnka poté, co Z 1 na přelomu roku nezvládala včas platit dodavatele ani spolupracovníky. „Dnes jsme ze složité situace v zásadě venku.“ Jak ale řekl, pětinu dluhů stále Z 1 nesplatila.

Záchranu si televize slibuje od nového způsobu prodeje reklamy. Tu Z 1 zatím zprostředkovávalo jen zastupitelství Media Master, v lednu ji podle monitoringu TNS dokázalo získat za 4,9 milionu korun. Nyní budou reklamu na Z 1 prodávat i společnosti Big Partnership Media a AT Media v balíčcích s dalšími tematickými stanicemi, třeba s lifestylovou Public a s těmi zaměřenými na muže, jako Fishing & Hunting či Golf Channel.

„Malé televize jsou pro televizní reklamu budoucnost. Nasčítáním balíčku dosáhnete de facto stejného výsledku, jako když si koupíte inzerci třeba na Nově, Primě nebo na České televizi,“ tvrdí šéf Mrnka. Zásah publika malými stanicemi sice není tak masový jako u velkých, malé jsou ale podle Mrnky více vyprofilované a v tomto směru mají pro inzerenty cennější publikum.

Autor:

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...