28. prosince 2005 9:05 Lidovky.cz > Zprávy > Domov

Začaly povánoční výprodeje

Povánoční slevy. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Povánoční slevy. | foto: ČTK

PRAHA Ofenziva obchodníků na peněženky zákazníků pokračuje. Okamžitě po vánočních svátcích vyrukovali prodejci s prvním kolem povánočních slev. Ty například v případě řetězce Interspar dosahují výše až pětasedmdesáti procent.

Nejvyšší slevy se ale podle obchodníků budou týkat jen kusů, které mají aktuálně v prodejnách. „Slevy u nás dosahují až šedesáti procent a týkají se všech skupin výrobků,“ sdělil LN ředitel společnosti Datart Pavel Sláma. Až padesátiprocentní slevy oznámilo i Tesco. Nezaostává ani Carrefour nebo Hypernova.

Cílem prodejců v tomto období není jen zvýšit prostřednictvím slev své zisky, ale také vyprázdnit své sklady. „Musíme uvolnit prostor pro nové výrobky,“ řekla LN Renáta Fišerová z obchodního domu Marks and Spencer.

Řetězce jako Carrefour a Tesco zlevňují již od poloviny prosince, jiní prodejci čekali až do povánočních dnů. Hlavním lákadlem pro zákazníky je zejména sezonní zboží, oblečení a některé druhy elektroniky. „Už v polovině prosince jsme zlevnili některé oděvy a obuv z kolekce podzim - zima. Nyní slevy rozšiřujeme o dekorační vánoční předměty, hračky, elektroniku a určité druhy nádobí,“ uvedla pro LN Ivana Dubnová ze společnosti Tesco.

Velký zájem zejména o textil LN potvrdila i Jana Havlíčková ze společnosti Carrefour a dodala, že zákazníci v tomto období s oblibou dokupují i vybavení na zimní sporty.
Další kolo slev plánují obchodníci už na počátek ledna. V některých případech budou ještě vyšší než nyní. „Od čtvrtého ledna se slevy oděvů a obuvi zvýší až na 70 procent,“ řekla za řetězec Tesco Dubnová.

Podle Kateřiny Černé ze společnosti Ahold, která provozuje prodejny Albert a Hypernova, se do druhé vlny výprodejů dostane nejen zboží, které se neprodá v první vlně, ale i to, na které v první vlně slev jednoduše nezbylo místo.
„Zboží na skladech je tolik, že se nám najednou nevejde do obchodů,“ uvedla Černá.
Po mnoha stížnostech spotřebitelů z minulé zimy začíná letos výprodeje častěji prověřovat i Česká obchodní inspekce. Chce tak předejít opakování situace z loňska, kdy některé řetězce neměly zboží inzerované v letáku vůbec na skladě, nebo ho měly pouze několik kusů.

Více si přečtěte v dnešních Lidových novinách.

Lidové noviny

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!