„Lyžař je specifický typ turisty, raději si odepře letní dovolenou či jiné zbytné věci, ale lyžování si ujít nenechá,“ řekl odborník na cestovní ruch Jaromír Beránek z Mag Consulting. Podle něj navíc skutečný lyžař vyjede za sněhem i několikrát za sezonu.
Neutuchající zájem o zahraniční lyžařské zájezdy hlásí i cestovní kanceláře. U některých dokonce letošní prodej dosahuje rekordních čísel. „Zatím si u nás lyžařský zájezd zarezervovalo na 64 tisíc lidí, což je zhruba o 15 procent více než loni touto dobou,“ řekl Daniel Klotz, marketingový ředitel cestovní kanceláře Nev-Dama. Ta je největším poskytovatelem zimních zájezdů a kromě vlastního prodeje dodává lyžařské balíčky i dalším velkým kancelářím, jako je například Čedok nebo Firo-tour.
„Nejvíce se prodávají předvánoční termíny a konec sezony, tedy konec února a začátek března,“ řekl Klotz. Největší zájem je podle něj o týdenní pobyty, prodloužené víkendy jsou populární prakticky jen v sousedním Rakousku. „Na základě dosavadního vývoje předpokládáme, že letošní zimu prodáme 100 až 110 tisíc lyžařských zájezdů,“ řekl Klotz. V loňském roce přitom firma prodala zhruba 95 tisíc zimních pobytů.
Zvýšený zájem o zahraniční zájezdy potvrzuje i Tomio Okamura, mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur. „Letos očekáváme, že bude opět pomalu stoupat zájem o lyžování v zahraničí. Cestovní kanceláře zaznamenávají meziroční nárůst o více než 10 procent,“ řekl Okamura. Podle něj se tak po loňské horší sezoně začíná situace dostávat na úroveň roku 2007, kdy se hospodářská krize ještě nezačala projevovat.