Pondělí 13. května 2024, svátek má Servác
130 let

Lidovky.cz

Zákazníků je málo, slevy proto přitvrzují

Česko

Odliv zákazníků způsobený krizí mají obchodníkům vynahradit obří slevy při hromadných nákupech. I když jsou spíš reklamou než ziskem

PRAHA Luxusní hotelový pokoj za třetinu ceny, letecký víkend ve Finsku za sedm tisíc místo třinácti, vstupenky na muzikál za polovinu. To je jen část nabídek, kterými se předhánějí tuzemští podnikatelé na portálech pro hromadné nakupování. Jde jim o jediné – přitáhnout nové klienty.

„Je známá věc, že je nyní v Karlových Varech málo Rusů a je potřeba sem dostat Čechy, které jinak než na slevu nenalákáte. Ta sleva byla nastavena na naše maximum, ale ztrátové to není. Určitě je to věc, která pomůže, a zároveň jedna z mála věcí, které se vůbec dají dělat,“ uvedl Michal Votruba, ředitel společnosti Tawan vlastnící karlovarský hotel Maltézský Kříž.

Ten nabídl na portálu Slevomat. cz víkendový pobyt se slevou 63 procent, a během dvou dnů přišlo přes 160 objednávek. „To číslo pro mě bylo naprosto neočekávané,“ konstatoval Musil.

Speciální internetové obchody umožňují poskytovat prakticky neomezené slevy díky systému hromadných nákupů. Sleva se aktivuje jen v případě, kdy se k nabídce v daném čase přihlásí předem určený počet lidí. Obchodníci tak mají postaráno o přísun nových zákazníků a velká sleva je tolik nebolí.

„Reakce obchodů jsou mnohem otevřenější, než jsme čekali,“ přiznal Jiří Musil z portálu Vykupto. cz. Přestože oba největší české e-shopy pro hromadné nákupy Slevomat. cz a Vykupto.cz fungují teprve od půlky dubna, mají už tisíce zákazníků a na nezájem firem si stěžovat nemohou.

„Na české zákazníky platí velké slevy. Čím větší sleva, tím lépe a tím větší mají zájem. Díky tomu této služby využilo tolik zákazníků. I tak to ale předčilo naše očekávání, netušila jsem, že prodáme tolik,“ řekla Pavla Lužná, spolumajitelka Tanečního Studia. Ta zase s poloviční slevou prodala téměř dvě stě lekcí populární zumby.

Mezi klienty českých slevových obchodů se už zařadilo například Divadlo Kalich se svými muzikály, restaurace La Casa Blů známá z filmu Samotáři nebo Botel Albatros kotvící na Vltavě.

Vzhledem k velmi vysokým slevám podnikatelé na svých službách příliš nevydělají, přibližně čtvrtinu původní ceny navíc tvoří marže pro zprostředkovatelský portál. Hlavním přínosem je nicméně relativně levná reklama a zisk nových klientů, kteří si díky slevě přijdou vše osobně vyzkoušet.

Až 80 procent zákazníků obchodů pro hromadné nákupy tvoří podle jejich provozovatelů ženy, které na slevy reagují silněji a mají také větší zájem o služby v oblasti fitness, wellness nebo partnerských zážitků pro dva.

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!