Železnice dosloužila, vlaky vystřídají cyklisté
PRAHA/BRNO Nejezdí se na ní už více než třináct let. Mezi pražci vyrůstají stromy a nádražní budovy se pomalu rozpadají. Jedna z nejmalebnějších drah v Česku z Lokte na Sokolovsku do Krásného Jezu strádá. Pravidelný provoz se na ni pravděpodobně nikdy nevrátí. Kvůli stamilionovým nákladům a malé vytíženosti trati totiž o návrat vlaků nestojí Karlovarský kraj ani České dráhy. Město Loket nad Ohří má proto jasno. Jediné smysluplné využití trati je její zánik a přestavba na cyklostezku. „Je to však na desetiletí. Dohoda s dráhami je velmi obtížná. Projekt jsme předkládali už před třemi lety, ale vše usnulo,“ říká starosta Lokte Jaroslav Hlavsa. Podobně je tomu v Novém Jičíně. Trať, která město spojuje s Hostašovicemi, podemlela před rokem voda při bleskových povodních. Nad desetikilometrovým úsekem kolejí už zlomili hůl i novojičínští zastupitelé, kteří bojovali o její obnovu. „Zároveň však žádají, aby zarostlé koleje co nejdříve zmizely a místo nich vznikla cyklostezka,“ řekl mluvčí radnice Josef Gabzdyl. Místo vlaku tam souběžně pojede autobus. Již brzy tak zřejmě z mapy České republiky zmizí další železniční trať, stará 120 let.
Pozor na podezřelou SMS v mobilu. Kvůli nebezpečnému programu mohou lidé přijít o peníze a osobní údaje
Nové obavy Ukrajinců v Česku: pobyt získá málokdo a muži v povolávacím věku budou pod větším tlakem
Zemřel jeden z otců ODS. Miroslav Macek se podílel na privatizaci České spořitelny nebo se popral s Rathem
Pro levnou plzeň se vyplatí zajet k západním sousedům. Němci ji berou jako „běžnou“ značku, míní ekonom
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!