Čtvrtek 2. května 2024, svátek má Zikmund
130 let

Lidovky.cz

Ženeva začíná, šéf Škody přivezl logo

Česko

ŽENEVA Pondělí, půl osmé večer, slavnostně osvětlená hala Sécheron na břehu Ženevského jezera vítá stovky hostů automobilové skupiny Volkswagen.

Největší evropská automobilka již tradičně představuje své vize, modely a koncepty vždy v předvečer autosalonu, který dnes startuje. Hosté večera se v předpremiéře seznámili s koncepty i facelifty značek Volkswagen, Audi, Škoda, Seat, Lamborghini, Bentley a Bugatti.

„V Česku postupně zvýšíme výrobu na tři čtvrtě milionu aut ročně, z nynějšího půl milionu. Z pěti modelů rozšíříme paletu do roku 2018 na deset. Každých šest měsíců uvedeme na trh nový model,“ řekl předseda představenstva Škody Auto Winfried Vahland. Navázal tak na strategii svého předchůdce Reinharda Junga, který slíbil dvě auta ročně již v roce 2008. Třeba loni uvedla Škodovka na trh modely Yeti a Superb combi.

Pro českou značku Škoda byl večer přelomový – poprvé oficiálně ukázala světu nové logo a prvky nové korporátní identity. Nové logo na autech bude vypadat tak, jak Lidové noviny před nedávnem jako první popsaly. Na kruhu ohraničeném chromovaným rámečkem bude plastický okřídlený šíp s ostřejšími hranami, než má dosud. Nápis Škoda Auto z loga na autech zmizí. Pro ostatní účely bude chromovaný rámeček obklopovat bílý kruh, v něm bude zelený šíp s chromovanými hranami. Nad logem bude nápis Škoda. Na silnicích ale ještě letos nové logo vidět nebude. Prvním vozem s novým logem bude až model s pracovním názvem A – Entry, tedy auto velikosti mezi fabií a octavií, které se má na trhu objevit v příštím roce. Malá škodovka Small Family na bázi vozu VW Up, která se bude vyrábět v Bratislavě a na trhu se objeví letos na podzim, bude mít ještě původní, černo-zelené logo s nápisem Škoda Auto. Vedle loga Škoda představila i nový koncept značkových autosalonů. Půjde o jednoduché stavby s ostrými hranami, přední stěna prosklená, boční stěny bíle omítnuté, podhledy zelené. Stejně zelené bude i vstupní zádveří tvaru krychle. Na čelní stěně bude velký prostor pro aktuální reklamu, místo pro reklamu bude i na osm metrů vysokém bílém pylonu s logem před autosalonem. Nové prvky budou původní autosalony přejímat postupně, první zcela nový autosalon Škody přesně podle navrženého konceptu vznikne letos ve Švýcarsku. Kolik bude změna korporátní identity stát, firma neuvedla. Vzhledem k tomu, že náklady na nedávný celosvětový mítink v pražské O2 areně, jehož se účastnilo více než 5000 dealerů škodovek z celého světa, převýšily 300 milionů korun, lze odhadnout, že komplexní změna tváře přijde Škodovku na několik miliard korun.

Pokračování na straně 19

Ženeva začíná, šéf Škody ...

Dokončení ze strany 15

„Novou sílu naší značky chceme vyjádřit nejen našimi budoucími produkty, ale i vystupováním vůči našim partnerům a zákazníkům. Škoda jde svou cestou a chce na mezinárodním poli projevit svou novou sílu,“ uvedl pro agentury člen představenstva za oblast marketingu a prodeje Jürgen Stackmann. Představená designová studie má stavět na charakteristických prvcích značky. Nápadný je dlouhý rozvor a krátké převisy karoserie, které umožnily vytvořit nadprůměrný vnitřní prostor.

Plynulé napojení pátých dveří spolu s variabilitou interiéru signalizuje promyšlenou funkčnost celého automobilu.

O autorovi| VLADIMÍR KALÁB zpravodaj LN na autoshow