Nové generace těchto modelů mají stále spíše konzervativní vzhled a narostly do všech směrů. Například u rozvoru náprav došlo k nárůstu o 71 mm, což přineslo především více místa na zadních sedadlech. Současně lze očekávat ještě více stability zejména při jízdě přímým směrem.
I přes změny na konstrukci podvozku i například uchycení motoru, zůstává Subaru stále věrné své osvědčené koncepci s plochými motory umístěnými vpředu a stálým pohonem všech kol. Pro model Outback je připraven zážehový čtyřválec 2,5 litru a větší šestiválec 3,6 l. To platí pro americké verze, evropské budou nabízeny také s dalšími motory, včetně povedeného turbodieselu 2,0 litru. U modelu Legacy je situace zatím podobná. Moderní výbava Jelikož další generace Subaru Legacy/Outback je zcela novým vozem, a ne důkladnější modernizací, jak bývá v posledních letech zvykem, dostaly oba modely také přepracovaný interiér vybavený nejmodernějšími komunikačními a informačními systémy. Samozřejmostí je také vrozený mírně sportovní charakter, který je o něco výraznější u modelu Legacy s nižší světlou výškou.