Věříme, že přispějeme ke zkvalitnění primární péče, říká Simona Součková, mluvčí firmy Moje ambulance.
* LN Má Moje ambulance nějaké výhody z hlediska kvality péče?
Jsme přesvědčeni, že přínos bude hned v několika oblastech. Udržujeme úzké kontakty se specializovanými centry, společně vytváříme pravidla prevence onkologických a kardiologických onemocnění, která v současné době nejvíce ohrožují českou populaci. I nad rámec současných preventivních programů se budeme snažit vyhledávat rizikové nebo nemocné pacienty, protože jen včasně odhalená diagnóza může vést k efektivní léčbě a zabránění zbytečných úmrtí. V současné době je kritický nedostatek praktických lékařů a my věříme, že náš systém výrazně přispěje ke zkvalitnění primární péče v České republice.
* LN Už jste získali téměř 10 tisíc pacientů. Odkud se berou?
Pokud někdo je se svým praktickým lékařem spokojený, nezmění jej, i kdybychom mu nabízeli cokoliv. Byli jsme ale překvapeni, kolik lidí svého praktika chce změnit. Jsou lékaři, kteří odjedou na dovolenou a ani za sebe nezajistí zástup, někteří mají velmi krátké ordinační hodiny.
* LN Na praktiky agentury, která pro vás shání pacienty, byly ale stížnosti.
Evidujeme asi 60 stížností především od starších pacientů. Zpřísnili jsme nové smlouvy s agenturou. Zavedli jsme také další podmínku registrace: pacienti v důchodovém věku musí kvůli ní přijít osobně. Všichni pacienti mohou registraci zrušit, když si to během tří dnů rozmyslí.