"Jsou to úplně nesystémově vyhozené peníze," řekl mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Tomio Okamura. Podle něj by více pomohlo, kdyby na mapě předpovědi počasí na CNN nebo SkyNews byla kromě Varšavy, Berlína nebo Vídně také Praha. "Zasáhli bychom desetinásobně větší publikum i desetinásobně větší procento klientely, která má potenciál jezdit do Prahy," domnívá se Okamura. Fashion TV pokládá za "třetiřadou až čtvrtiřadou televizi".
Spot naopak obhajuje odborník na cestovní ruch Jaromír Beránek ze společnosti Mag Consulting. "Každý to umí akorát kritizovat, ale já se domnívám, že to je krok správným směrem," řekl Beránek. Klip má podle něj moderní charakter a je srovnatelný s podobnými spoty světových velkoměst. "Je to prostředek, jak přitáhnout více turistů," dodal.
Turisté se k nám nevrací
Magistrát si od klipu slibuje to, že se změní struktura návštěvníků metropole. "Fashion TV sledují movitější lidi, kteří nejezdí jen za památkami, ale také utrácet," řekl ČTK radní Milan Richter (ODS). Podle Okamury ale není problém v tom, že by lidé v zahraničí Prahu neznali. Turisté se podle něj do metropole nevrací, klesá počet západoevropských cestovatelů. Mohou za to podle něj klamavé směnárny, okrádání návštěvníků i to, že strážníci neumí anglicky.
Okamura: Buď je Richter hloupý, že když se v cestovním ruchu nevyzná, tak se ani nezeptá, nebo jsou záměry jiné. |
Okamura nešetří ani Richtra. "Buď je ten člověk hloupý, že když se v cestovním ruchu nevyzná, se ani nezeptá, nebo jsou záměry jiné," uvedl Okamura.
"Pro mě je těžké uvěřit tomu, že 600krát promítnutý klip na Fashion TV propaguje Prahu a ne krásku Kuchařovou, která je přítelkyní radního. Je na daňových poplatnících, aby tomu uvěřili, a nebo se více zajímali, na co jsou jejich nemalé daně užívány, a kdo na tom profituje," řekla Marta Smolíková, ředitelka společnosti ProCulture a členka grantové komise
pražského magistrátu.
Magistrát nemá ke klipu autorská práva
Opozice tvrdí, že může jít o střet zájmů. "Je to velmi nešťastné a dít by se to nemělo. Navíc o té televizi jsem až doteď nikdy neslyšel," prohlásil již dříve místopředseda klubu pražských zastupitelů za ČSSD Miroslav Poche.
Magistrát zatím nemá na klip autorská práva, bez problému se může vysílat patrně jen ve Fashion TV. Teprve nyní upravuje smlouvy tak, aby je získal. Tvářemi propagačního klipu jsou modelka Petra Němcová a Miss World 2007 Taťána Kuchařová, které natočily dva spoty - pětivteřinovou pozvánku a tříminutový klip.