Sobota 27. dubna 2024, svátek má Jaroslav
130 let

Lidovky.cz

Drahá kampaň není vidět

Česko

Kampaň ministerstva dopravy za 150 milionů korun kritizuje i tvůrce klipů Filip Renč

PRAHA Nová akce ministerstva dopravy Nemyslíš zaplatíš se stala se svým rozpočtem 150 milionů korun vůbec nejdražší kampaní dopravního resortu.

Realistické záběry dopravních nehod měly Čechy šokovat, vrýt se jim pod kůži a odradit je tak od zbytečného riskování. Proto šla také většina peněz na nákup reklamního prostoru v atraktivních televizních časech.

Podle kritiků je ale kampaň měsíc od svého spuštění v televizi prakticky neviditelná. Malou četnost televizních spotů ve vysílání už kritizuje nejen jejich autor režisér Filip Renč, reklamní experti, ale i lidé z ministerstva dopravy. Samotné ministerstvo ale svou nákladnou kampaň brání.

„Nelíbí se mi, jak je ta kampaň neviditelná. Mělo by se to zásadním způsobem zlepšit, aby kampaň byla skutečně kampaní. Chtělo by to takříkajíc přitlačit na pilu, protože té práce tam bylo strašně moc. Kampaň má být úderná, silná, a ne roztažená do dvou let. Proto budeme mít poradu, jak celý projekt zintenzivnit,“ řekl na adresu „své“ kampaně Renč.

Ke kritice se přidávají i reklamní odborníci.

„Jestli chtělo ministerstvo dopravy lidi šokovat a svými klipy zaplavit televizi, tak se jim to tedy nepovedlo,“ říká reklamní analytik Štěpán Wolde.

Ten kampaň ministerstva dopravy srovnává s kampaní na české předsednictví Evropské unie. „Kampaň Evropě to osladíme nešla v médiích přehlédnout. Byla všude. Ve srovnání s ní jsou klipy s dopravní tematikou prakticky neviditelné,“ srovnává Wolde. Šoty a plakáty s kostkou cukru v hlavní roli byly přitom oproti nové dopravní kampani poměrně levné – stály 12 milionů korun. Kritické hlasy proti velké kampani se ale ozývají i ze strany zadavatele. Kritizují jí totiž i zaměstnanci ministerstva dopravy. „Je to průšvih. Klipy v televizi skoro nejsou a z billboardů není nic poznat,“ vytýká kampani zdroj z ministerstva dopravy, který si nepřál být jmenován.

Vedení ministerstva kampaň naopak chválí. „Kampaň nelze hodnotit po měsíci, trvá dva a čtvrt roku. Přesto když si vezmeme říjnové statistiky nehod, jsou velmi pozitivní. Pokud tedy chceme udělat hodnocení za říjen, tak ta kampaň účinkuje,“ říká mluvčí ministerstva dopravy Karel Hanzelka.

Podle něj je důležité si uvědomit, že kampaň netvoří jen televizní spoty. „Jde i o billboardy, letáky nebo například klipy v kinech před filmy,“ vyjmenovává další formy kampaně Hanzelka.

Mluvčí se nedomnívá, že by televizní spoty „zapadly“ a nebyly by vidět. „Jen za říjen už bylo odvysíláno šedesát klipů, to znamená dva denně. Klipy běží na třech televizích. Na ČT, Nově a Primě,“ hájí průběh kampaně Hanzelka.

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!