Je takřka veřejným tajemstvím, že automobilky nejvíce vydělávají na svých největších modelech. Vyrobit větší auto z více plechu není o tolik dražší, jak by napovídal rozdíl v jeho ceně oproti malému. Jistě, vývoj nových technologií něco stojí, ale za ty špičkové si zákazníci většinou nakonec stejně musí připlatit. Malá auta, která nesou Nejméně zisků přinášejí malá levná auta. Tady jde o cenu, hlavně tu základní. Čím nižší, tím víc přitáhne zákazníků do prodejen značky. Že si pak „s pomocí“ školeného prodejce odvezou auto mnohem dražší, je už věc jiná.
Luxusní malá auta jsou pro automobilky slibný artikl. Přinášejí větší zisky, na kterých se podílí také příplatková výbava. Například v Británii si 88 procent zákazníků Mini přiobjednalo příplatkové pakety výbav. Na kterých se vydělává.
Většinou vycházejí z levnějších modelů značky či koncernu. Audi A1 tak používá stejné technické základy jako například Škoda Fabia. Pohánět je ale budou nejmodernější motory koncernu: přeplňované s přímým vstřikováním paliva, a to dva naftové a dva benzinové. V zatáčkách novince pomůže sportovněji vyladěný podvozek a standardní elektronický systém, simulující funkci samosvorného diferenciálu.
S nejsilnějším motorem 1,4 TFSI o výkonu 122 koní dosáhne A1 rychlosti 200 km/h, a kdo bude chtít, může si k němu objednat automatickou převodovku DSG se dvěma spojkami. Chystají se ale ještě výkonnější verze.
Po vzoru Mini Audi se veze na dnešní oblibě malých luxusních aut, kterou v roce 2001 odstartovala první generace novodobého Mini. Stejně jako Citroën DS3, Fiat 500 nebo Volkswagen Beetle. Luxusní miniaturní automobilová kategorie ovšem není aktuální vynález, britský koncern BMC prodával luxusnější verze původního Mini již na počátku 60. let.
Dnešní Mini bude také úhlavním konkurentem nejmenšího Audi, do kterého vedení německé automobilky vkládá velké naděje. Dokonce věří, že se A1 stane nejprodávanějším modelem v historii značky.