Úterý 29. listopadu 2022, svátek má Zina
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Diskuse k článku

Evropa snad oslepla?

Byl to džihád, který v době Karla Velikého vedl k vytvoření Evropy. Povede džihád ke konci Evropy, jak ji známe ve 21. století?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

Auriga

tmarstvi
Nevidim stret nasi civilizace s islamem jako nabozensky konflikt krestanstvi vs. islam, koneckoncu v mnohem jsou to "kompatibilni" nabozenstvi. (podobne jako s judaismem)I krestanstvi se da interpretovat (a v historii se vykonavalo) zpusobem, ktery se da nazvat nasilnym dzihadem. Navic myslenky a hodnoty, kterymi se krestanstvi ohani, jsou vetsinou predkrestanske - spravedlnost, respekt k lidskemu zivotu atd. jsou univerzalni hodnoty, ktere krestanstvi pouze zahrnulo do svych systemu.Technologicky pokrok zapadni spolecnosti nastal navzdory krestanskym (/katolickym) dogmatum o prirodnich (geocentrismus), spolecenskych (kasty) nebo biologickych (zakaz pitev, "Bozi" rany) jevech.A nic na tom nemeni fakt, ze nositelem pokroku byli casto cirkevni "zamestnanci" nebo hluboce verici lide. I tito museli prekonat okovy dogmat, a pravdepodobne by to byli ucinili oni nebo nekdo jiny snadneji bez cirkvi.Pro me z toho vyplyva, ze jedine odvrzenim mysticismu (spolecensky i individualne) lze pokrocit dale. Spory o to, ci mysticismus je lepsi, je pro divochy v dzungli.
0/0
27.12.2011 11:44
Foto

Lukesto

Ano, musíme se zbavit
Ano, musíme se zbavit "středověkých" předsudků a pověr, které se vyskytují v jakémkoli náboženském či společenském systému. To je nejdůležitější krok v budoucnu - osvobození se od "tradičních" představ, které nemají v podstatě žádný smysl a ospravedlnění. Nerozumím tomu, proč si dodnes mnoho lidí myslí, že jim čtyřlístek přinese štěstí. Nebo proč si v jiných částech světa myslí, že ženy mají chodit zahalené od hlavy k patě? Ani jedno nemá se skutečným světem nic společného, pouze to odvádí pozornost od pravých problémů, se kterými se všichni každodenně setkáváme napříč celým světem. "Chléb náš vezdejší" nám nepřinese ani křesťanství, ani islám, je to víceméně na nás samých. A dokud budeme sami sobě házet pod nohy klacky a nasazovat si brýle předsudků, nikdy opravdu ničeho nedosáhneme.
0/0
28.12.2011 11:14
Foto

J22i84ř39í 13K77o97p90i24s 1206777683841

A platí to i pro nové ztělesnění božstva v
podobě peněz a majetků, a že jedině tato víra přinese světu štěstí, spokojenost, duševní vyrovnanost a blahobyt?Nevím, ale říká vám něco pojem "tanec okolo zlatého telete"?Člověk není jen pohybující se hromada živočišných bílkovin, ale má i duši a myslí (někdy bohužel). Tím se naprosto vylučuje přání, aby člověk nevěřil. Ono totiž i ti největší ateisti, když se ocitnou na prahu smrti, tak se modlí k bohu, až se hory zelenají.
0/0
29.12.2011 13:13
Foto

Radoslav Dycka

Mate uplnou pravdu... nebo ne az tak uplnou?
Kde se v tom "odhazovani svazujicich dogmat" zastavime? Cili (abychom se inspirovali pro zmenu dalnevychodni filozofii) - kdy prijde ke slovu "umeni miry"? Jestlize s vanickou vylejeme i dite, budeme v ... Tananaringaputamu (nebo nekde hodne blizko...). V ramci "modernizace" krestanstvi jsme demontovali rodinu, deklasovali muzskou a zenskou roli ve spolecnosti, lasku k vlasti jsme nazvali nacionalismem (fasismem, sovinismem, ...ismem), misto na Bohu jsme zavisli na technologiich (predstavte si evropu po tydnu bez el. proudu a s vyschlymi cerpacimi stanicemi...), zrelativizovali jsme, co slo (spis i to, co neslo) - a je nam lepe? A jeste hur - bude nam do budoucna lepe? Az nas zacnou dohanet nasledky nasich dnesnich cinu (destrukce, relativizace filozofie > moralni, politicky marasmus; technologicky pokrok > ekologicke, klimaticke nasledky, zavislost na technologiich)...Nejsem proti pokroku v technologiich, prohlubovani filosofie, ale jenom proto, ze je mrkvicka zdrava, ji taky nesezeru tunu na posezeni...
0/0
30.12.2011 10:18
Foto

J32i88ř62í 18K17o32p15i80s 1956977333231

Zde je alarmující informace o degeneraci společnosti
http://www.ceskapozice.cz/byznys/energetika/energeticka-koncepce-je-fajn-jen-pozor-na-blackout "Obyvatelé Prahy kupodivu častěji tvrdí, že by se bez elektřiny obešli týden. Asi nemají dost zkušeností." Jestli je toto pravdivé, tak se vůbec ničemu nedivím, ale asi bude neboť když uvedu příklad z jiného odvětví, tak se mě nedávno snažila jedna slečna ing. manažerka (37 let) přesvědčit o úsporném opatření, že na vývozu jímky odpadních vod uštřím, když se vybuduje jímka větší!?!?
0/0
3.1.2012 20:18
Foto

Vladimir1950

Kvituji s povděkem..
Děkuji za reakci, kvituji s povděkem, že znáte desatero. To znamená, že víte,jak byste se měl chovat. Buďte přesvědčivý, zkuste ta pravidla  přenést i na své okolí, třeba to bude účinné. Nejhorší totiž jsou nečinnost a  lhostejnost. Nejsem kdovíjaký křesťan, ale snažím se alespoň, abych svou nečinností nebo lhostejností neublížil..Pozn.:Zajímavé pojednání o 7 smrtelných hříších je na www.kinotip.cz.
0/0
26.12.2011 20:52
Foto

...
no a pak tu máme křesťanské fundamentalisty, kteří neváhají bezvěrce označovat za napomáhače zla a ďábla (čteno v jiné diskusi na jiném portálu) ... výborné křesťanské hodnoty
0/0
1.1.2012 21:09
Foto

Pepek_Vyskoc

ano 1,2,3 jsou zvlášť
ano 1,2,3 jsou zvlášť užitečné a důležité...6 no když se o tom nikdo nedoví, že jo...9 proč? 
0/0
26.12.2011 19:20
Foto

Vladimir1950

Islamistická expanze..
Vážení,rád bych od vašich teoretických bodů přešel k praxi. Tak se ptám kdo a proč zavraždil filmaře Theo van Gogha? Kdo zaútočil na "dvojčata" a proč? Co hrozí tomu, kdo konvertuje od islámu? O tom, jak je islám "přátelský" ke druhým náboženstvím dost napovídá film Fitna od Wilderse. Mimochodem naše vláda ho nepustila do naší republiky protože je extremista. Když jsem viděl, a ty pořady kdysi byly i na ČT, představitele muslimů v ČR s jejich medovými slovy, docela jsem se naštval. Měl bohužel pravdu v tom, že muslimové mají hodně potomků a už tím nás dostanou. Jak vidíme všude okolo, soužití s jinou kulrurou přináší jen zádrhele, viz vraždy muslimských dívek, které chodily s křesťany v Německu apod. I kancléřka Merkelová připustila, že multikulturalismus nefunguje. Když Švýcaři v platném referendu odmítli výstavbu minaretů, plivalo se po nich. To je ta tolerance? Ne, to je nahrávání muslimům. Teď by dokonce muslimové v Evropě chtěli své věřící soudit podle práva šárija a chtěli by ho uzákonit ! To už je vrchol drzosti!Nebuďme,proboha,tak tolerantní, střezme křesťanské hodnoty!   
0/0
25.12.2011 8:46
Foto

J34i69ř38í 97K77o41p36i27s 1536317673251

"střezme křesťanské hodnoty"
To je krásné, ale jaké to jsou??? Okrádání jeden druhého? Závidění si? Vraždění se? Pomlouvání se? Urážení se? Sobectví? Egocentrismus? Lhaní? Fetování? Obžerství?  Zneužívání dětí? Lenost? Atd. - to vše jsou bohužel hodnoty (souhrnně se tomu říká svoboda) větší části současné západní populace, která představuje křesťanství a ten, který se těchto praktik neúčastní vše mlčky trpí (co kdyby při kritice přišel o své výhodičky) případně je dehonestován jako směšný a utopistický idealista pokud proti těmto "hodnotám" veřejně vystoupí. Západní společnost je morálně zdegenerovaná! Kdo má tedy za tyto hodnoty bojovat?Nějak se nám totiž z toho křesťanství vytratila skromnost, slušnost, poctivost, láska k bližnímu svému, pomoc bližním a potřebným, vzájemná spolupráce (nemyslím při tunelování) a další.Bohužel, ale v tomto případě platí "keci nemají cenu" a jen čas ukáže surovou pravdu.Například jsem si nevšimnul, že by naši církevní hodnostáři, až na pár výjimek, vystupovali kriticky například proti Kalouskovi. A že i on je z velké části spoluautorem tohoto současného morálního a společenského marastu není pochyb. Že by si kupoval odpustky (církevní to vynález pro utišení svědomí)? Na druhou stranu se předvádí v kostele jaký že to je křesťan.Současní "křesťanští" vůdci křesťanských národů totiž dělají vše pro to, včetně úspěšného zotročování a ožebračování spolukřesťanů (http://aktualne.centrum.cz/domaci/spolecnost/clanek.phtml?id=724875#utm_source=atlasHP&utm_medium=newsbox&utm_content=position-4), aby se Islám mohl v Evropě úspěšně rozvíjet. Jak tedy bojovat proti rozmachu Islámu, když je nutno bojovat na dvou frontách jak proti muslimům, tak proti "křesťanům"? Tenhle boj v podstatě nelze vyhrát! Nejprve by totiž bylo nutno léčit příčinu morálního úpadku společnosti a místo glorifikace separovat veškeré "křesťany" na okraj společnosti a pak je teprve možno "bojovat" proti islamizaci EvropySlovy klasika - potěš nás pánbůh!
0/0
25.12.2011 22:37
Foto

Vladimir1950

Ano, střezme křesťanské hodnoty !
Má reakce je krátká. Pokud by se dodržovala základní křesťanská pravidla, obsažená v desateru, myslím, že by svět určitě vypadal jinak. Vím, že je to utopie, ale co kdyby všichni začali tato pravidla uplatňovat u sebe? Možná by k nějakému posunu mohlo dojít.Co se týká islámu, nové zprávy z Nigerie, kde zas islám zaúřadoval by mohly některým chabým mozkům ozřejmit jeho nebezpečnost.Islám je prostě superhrozba na druhou, za tím si stojím!
0/0
26.12.2011 18:25
Foto

J77i80ř83í 47K94o58p17i69s 1486887113261

V rámci prosazování křesťnaství
docházelo též k pogromům a vyvražďování nevěřícího obyvatelstva. Z toho plyne pouze jediné. Vše člověk může zneužít ve svůj prospěch. Problém současné doby je ten, že se poukazuje na instituce, organizace, skupiny, nejrůznější "ismy" a ne na konkrétní jednotlivce, kteří za stav společnosti reálně mohou a kteří ho zneužívají. Pokud lidé nezmění myšlení a přístup k problému, tak nepomůže žádný systém.
0/0
27.12.2011 12:17
Foto

Honza2077 9619445813514

lidská práva
V podstatě si kladu stejné otázky jako autor článku. Myslím, že nedodržování liských práv, práv žen a cenzura v některých zemých, kde převažuje islámské náboženství (i když ne jen v těchto zemích) nám může nastiňovat směr, jakým by se mohla Evropa vydat, pokud by zde začalo toto náboženství a kultura převažovat. Nejsem zaujat proti žádné náboženské slupině, pouze se odvolávám na základní lidská práva, která jsou v kontrastu s tím, co se v těchto zemích děje.http://www.osn.cz/lidska-prava/http://www.psp.cz/docs/laws/constitution.htmlhttp://www.psp.cz/docs/laws/listina.htmlvshttp://zpravy.idnes.cz/v-saudske-arabii-popravili-lecitelku-za-carodejnictvi-ji-stali-hlavu-1jj-/zahranicni.aspx?c=A111213_114907_zahranicni_ahahttp://zpravy.idnes.cz/afghansky-prezident-dal-milost-zene-veznene-za-to-ze-byla-znasilnena-1iy-/zahranicni.aspx?c=A111202_151631_zahranicni_iplatd.
0/0
24.12.2011 15:42
Foto

Radoslav Dycka

Necin jinemu to, co nechces, aby on cinil tobe...
To je jeden z postulatu krestanskeho sveta a jeho absolutni aplikace do praktickeho zivota zrejme krestanstvi znici...Jeho fanaticti obhajci si totiz neuvedomuji, ze ho lze aplikovat toliko za jedne podminky: ze ho akceptuji obe strany snazici se o souziti. V pripade koexistence krestanstvi a islamu, mohamedani nejenom ze tento princip nesdileji/neznaji/neuznavaji, naopak, jde primo proti jejich zajmum.Takze Evropa bude dal vstricny vul, ktery si ve jmenu multikulti rovnopravnosti necha na hlave stipat drivi, v ramci socialni spravedlnosti bude dal krvacet prelevanim krestany vydelanych penez do kapes prijemcu socialnich davek z rad muslimskych pristehovalcu a v zaveru se odsoudi ke stejne smrti, kterou zprovodili ze sveta v Kosovu Albanci srbskou statnost - proste nas "urodi" a nakonec "demo(g)kra(f)ticky" prehlasuji, az tu dosahnou fyzicke vetsiny. A v Kosovu tomu cela "pokrokova" evropa tleskala... Co bude nasledovat, si domysli kazdy sam. Hitler pro Cechy chystal "teply" flicek v Ohnove zemi, muslimove cestovnim kancelarim moc nepreji...Jak rikaval pan Werich: "Svoboda je krasna vec, ale musi byt vyfutrovana klackem." Pokud svobodny obcan nema zajem svoji svobodu branit, nezaslouzi si ji a je mu po zasluze odebrana. A to nas, bohuzel, asi ceka.
0/0
30.12.2011 9:43
Foto

Siva01

Co to je ?
Považoval jsem Českou Pozici za solventní web, ale když tu začínáte publikovat lži a polopravdy, tak budu muset své postoje k České Pozici přehodnotit. Pro zajímavost: Tradičně se rozlišují čtyři druhy džihádu:Džihád srdcem (al-džihád bi´l-kalb) – Přemáhání hříchu, projevy zbožnosti.Džihád jazykem (al-džihád bi´l-lisán) – Podpora a šíření misijní činnosti islámu.Džihád mečem (al-džihád bi´l-sajf) – Vedení válek za obranu islámu.Džihád rukou (al-džihád bi´l-jad) – Pomoc potřebným, charitativní činnost. V článku není ani zmíňka o tom, že džihád je hlavně duchovní boj proti vlastním hříchům. Je to hlavně duchovní proces. Tolerantní Islámské země existují ( např. Maroko ).  Vlastně i ten, kdo zná trochu historii ví, že se ve středověku hledala  Země sv. Jana právě na muslimském území  ( měli tam být křesŤané, kteří katolíci vyhnali, protože se odmítali klanět modlám ).  Navíc je Islám jen pokračování křesŤanství a ctí  židovské i křesťanské proroky..  Jediné v čem se Islám od křesťanství odlišuje je to, že nezpodobňují Boha a neklaní se modlám..  Tedy dodržují ono desatero.. 
0/0
24.12.2011 11:02
Foto

Undisputed Truth

Tak své postoje přehodnoťte
Autor článku naprosto regulerně rozdělil svět islámu na:a) dům islámub) dům válkyVaše dělení džihádu je k smíchu. Kam byste zařadil muslimskou expanzi ve středověku (Podpora a šíření misijní činnosti islámu nebo snad charitativní činnost, jak jste napsal výše)? Radši myslete, než něco napíšete...
0/0
24.12.2011 16:15
Foto

Radoslav Dycka

Moc a moc prosim:...
...vysvetlete vsem Bin Ladinum, Hamasum, Mullum Omarum, Al Fatahum, proste vsem, co dneska ten dzihad vedou, ze se vlastne ukrutne ve vykladu koranu myli, ze jsou vlastne heretici a ze vlastne opravdu, ale opravdu nechapou ten hluboky humanisticky podton, ze ktereho ta mirumilovna muslimska vira cerpa.Ten clanek nemluvi o koranu (muslimske teorii), nybrz o soucasnem, v muslimskem svete vladnoucim, vykladu dzihadu (soudobe muslimske praxi).A vy sam si laskave prectete a nastudujte rozdily mezi komunistickym manifestem a Poucenim z krizoveho vyvoje (potazmo instruktazni brozurky pro bachare v gulazich), mezi Mein Kampf a dokumenty ze schuzky ve Vansee, co se krestanstvi tyka, pak rozdily mezi bibli a papezskymi vyroky vyzyvajicimi ke krizackym vypravam. Evropu a krestanskou civilizaci jako takovou neohrozuje koran, ale prave odkaz Bin Ladina, Hamas, Al Fatah a dzihad v jejich podani, ktere s vasi citaci nemaji nic spolecneho.
0/0
30.12.2011 9:46
Foto

J60i69ř28í 24K61o25p77i18s 1696917463771

Islamizace Evropy
Setkávají se zde dva faktory:1) Potenciál křesťanské víry společnosti západního typu je v podstatě vyčerpán. K tomu nutno přičíst homosexuální a pedofilní skandály mezi kněžími a jejich krytí nadřízenými, což věci rozhodně nepřispívá. Po v podstatě nestandardním dlouholetém "vládnutí" papeže Jana Pavla II., který nastavil všem jeho nástupcům laťku vysoko, je de facto nemožné něco podobné opakovat a najít takovou osobnost, která by byla schopna oslovit podstatnou část křesťanské obce a natáhnout i nové stoupence této víry.2) Dalším viníkem je neustále se zvyšující míra beztrestného porušování desatera přikázání, což by v podstatě mělo být základním společenským a morálním kodexem západní křesťanské společnosti. Toto porušování je zřejmé v markantní podobě zejména u vrcholných představitelů naší společnosti. Z tohoto následně plynou krize společenské, ekonomické a zejména morální.Může se potom někdo divit, že lidé hledající východisko z těchto krizí konvertují k Islámu, který je v těchto věcech, dá se říci, více funkční?
0/0
24.12.2011 10:13