Sportovní potřeby formou internetových obchodů prodávají v Česku hlavně menší specializované firmy nebo konkrétní výrobci.
Proto společnost Hervis bude teprve druhým sportovním řetězcem, který v Česku zprovozní webový obchod. První byla v roce 2009 firma Sportisimo.
„Do roku 2012 chceme být největším internetovým prodejcem sportovního zboží na tuzemském trhu,“ řekl již loni na podzim generální ředitel společnosti Hervis Sport a móda Luděk Semrád.
Hervis chce v internetovém obchodě prodávat zejména sportovní zboží střední a vyšší cenové kategorie. Část sortimentu bude k dostání pouze na internetu.
Důraz hodlá Hervis klást na rychlost dodávky objednaného zboží.
„Internetové obchody se v budoucnu nebudou odlišovat jenom cenou, ale také kvalitou služeb. To je směr, kterým chceme jít,“ uvedl Semrád. Odhadl, že v roce 2012 by se tržby tuzemského internetového obchodu společnosti Hervis měly pohybovat v desítkách až stovkách milionů korun.
Význam internetu při prodeji sportovního zboží podle odborníků rychle roste. Například letní sportovní potřeby si v internetových obchodech pořídila už přibližně třetina Čechů.
Výdaje tuzemských domácností za sportovní aktivity se v posledních letech zvyšovaly.
Češi podle odborníků nakupují sportovní oblečení a vybavení hlavně ve specializovaných sportovních prodejnách, které preferuje 80 procent lidí. Prodej sportovních potřeb se proto v České republice postupně koncentruje do řetězců specializovaných prodejen, jako jsou Hervis, Sportisimo, Intersport či Gigasport.
Konkurence v tuzemském maloobchodu se sportovním zbožím je stále tvrdší.
Do České republiky loni na podzim vstoupil francouzský řetězec Decathlon, který první prodejnu otevřel v Liberci a letos hodlá zprovoznit další.