Hráči, ale i ostatní čtenáři mohou na webu každý den sledovat, jak se daří Chytrému portfoliu, které bylo sestaveno na základě výběru třech a půl tisíce účastníků hry, a to v porovnání s pražským burzovním indexem PX, ale i s portfoliem maskota hry – opičáka Joeyho. „Dále je možné konkrétně sledovat, jak se daří speciálním portfoliím, vytvořeným jako průměrné portfolio dané skupiny účastníků soutěže,“ říká jeden z autorů projektu Štěpán Trojánek.
Kdo bude lepší investor, srovnání podle profesí Jde například o porovnání úspěšnosti podle profesí investorů (analytici, poradci, dělníci, studenti či učitelé) nebo podle pohlaví.
Už nyní se můžete podívat, jaké portfolio si za včerejšek nejvíce polepšilo či pohoršilo.
Soutěžící navíc uvidí, jak se jejich investice vyvíjí v žebříčcích a v porovnání s VIP investory nebo s opičákem Joeym.
Své investiční doporučení vydalo 3400 účastníků soutěže. Metoda použitá k sestavení Chytrého portfolia se nazývá crowdsourcing. Jejím cílem je efektivně využít tzv. moudrost davu.
Výchozím předpokladem je, že za určitých okolností velká skupina nezávislých jedinců dokáže posoudit daný problém lépe než hrstka expertů. Využití této metody v oblasti investování zatím nemá ve světě obdoby.