Dodal, že projekt je obsáhlejší a jeho celková realizace potrvá do konce června. „Další zásahy se ale už obejdou bez nutnosti výluky. Provoz jsme zastavili jen tentokrát,“ vysvětlil. Jednou z novinek, se kterou se setkají přímo cestující, bude umístění hlásičů na jednotlivých zastávkách. „Z nich se cestující při mimořádné události například dozvědí, zda tramvaje pojedou,“ dodal.
Tragická nehoda se na jednokolejce stala 11. dubna 2008, kdy řidič Petr Hroch nepočkal na křižování tramvají. Z celkem 87 cestujících tři osoby zemřely, 11 jich utrpělo těžkou újmu na zdraví s léčením delším než šest týdnů, 29 lidí bylo zraněno středně těžce a 22 osob utrpělo poranění lehká. Hmotná škoda byla vyčíslena nejméně na 2,6 milionu korun. Soud Hrocha potrestal čtyřmi lety vězení.
Elektronické bezpečnostní zařízení na trati podnik nechal za 12,5 milionu nainstalovat až po tragédii. Až do nehody vše záviselo jen na pozornosti řidičů. A jak se později ukázalo, nebylo to poprvé, co proti sobě tramvaje vyjely. Předtím ale vždy včas vycouvaly.
Regionální mutace| Lidové noviny - Morava