Jako Warhol Svým netradičním marketingovým a produktovým přístupem oslovoval Heinz i v minulosti tvůrce a umělce všech generací. Ikonická kečupová láhev Heinz inspirovala například slavného popartového umělce Andyho Warhola, který v roce 1964 vystavil v newyorské Stable Gallery netradiční „sousoší“, jež se skládalo ze stovek tvarově identických a na sebe poskládaných obalových krabic tehdejších nejdůležitějších potravinových značek včetně Heinz.
Podobně i etiketa, která svým tvarem představuje symbol Pensylvánie, rodné země zakladatele společnosti, získala již koncem 19. století ikonický status. Vedle etikety dosáhla světového věhlasu i zmíněná lahev. Stal se z ní spotřebitelský artefakt, který zaplňuje lednice konzumentů po celém světě. Láhev byla patentována již v roce 1882 a od té doby pouze sedmkrát změnila svůj tvar. V roce 2003 představil Heinz významnou inovaci - otočil plastovou lahev dnem vzhůru - a určil tak způsob, jakým je dnes servírován kečup po celém světě.
Více fotografií najdete na www.lidovky.cz/kultura