Z evropského hlediska klesá podle NKÚ důležitost spojení Brno-Vídeň zejména proto, že společenský a hospodářský vývoj ve střední Evropě se vyvíjí jinak, než se předpokládalo před několika lety. Kontroloři tak zpochybňují stavbu za deset miliard korun - přesněji stavbu jejího připravovaného úseku z Pohořelic na hranice v Mikulově. Rakušané tam chtějí dostavět svoji dálnici A5 do roku 2013.
Vláda i regionální politici na stavbě silnice Brno-Vídeň stále trvají, považují ji za strategickou investici. Loni vláda přijala usnesení, podle kterého se bude stavět dálnice přes Mikulov i propojka, která by v dálnici změnila připravovaný obchvat Břeclavi. Ta by tak s rakouskou hranicí spojila plánovanou křižovatku dálnice D2 a rychlostní silnice R55, která má vést podél koryta řeky Moravy.
Vydání| Tato zpráva vyšla v prvním vydání
Regionální mutace| Lidové noviny - Brno