Pondělí 6. května 2024, svátek má Radoslav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Krotitel dluhů Tomáš Prouza chce být ředitelem Národního divadla

Mám ze státní i soukromé sféry dostatek zkušeností na to, abych s dobře postaveným týmem vše potřebné v ND zvládnul, věří si Prouza.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MK

Marek Kyncl

12. 4. 2012 17:26
  Zkuste se, jen tak
 Zkuste se, jen tak mimochodem, podívat na CV generální ředitelky Opery v Drážďanech nebo Státní opery ve Vídni. Tak nějak bych si představoval ředitele Národního divadla. http://de.wikipedia.org/wiki/Ulrike_Hesslerhttp://de.wikipedia.org/wiki/Dominique_MeyerNe všechno je o penězích. Proti panu Prouzovi nemám osobně vůbec nic ale osobnost úrovně ředitele ND to bohužel není.
0 0
možnosti
JK

Jan Kasalík

11. 4. 2012 18:59
účetnictví
No pokud Vám přijde normální, že v roce 2012 se účetnictví vede v DOS-ovém programu a jednotlivé soubory si vedou evidenci nákladů a nikdo netuší, kolik co vlastně skutečně stojí, tak mně to normální nepřijde. Podívejte se, jak řídí podřízené organizace jiná ministerstva, jak jim detailně vidí do rozpočtů, nákupu a podobně, a velmi rychle zjistíte, kolik by šlo důslednou kontrolou v ND ušetřit. A právě toho se řada lidí bojí, protože by přišli o pohodlný zdroj peněz...
0 0
možnosti
JK
Vřele souhlasím.
Vřele souhlasím.
0 0
možnosti
X

Xxx3

11. 4. 2012 16:47
co na to říci
Myslel jsem, že úlet s Röselem se snad nebude opakovat a hle, je zaděláno na dalšího ryzího manažera v čele bytostně kulturní instituce. Jeho programem je zefektivňování informačních a učetních systémů. Už jen čekám, kdy konečně dosadí do svého čela na manžerskou sesli také Vatikán. Vsadím se, že také mají co zefektivnit.
0 0
možnosti
PK

Pavel K.

11. 4. 2012 19:21
a proč ne?
A co je na tom špatně? Dobrých umělců má ND dost, ale nedostává se mu dobrých manažerů. Takže pokud si dobrý manažer dokáže vedle sebe najít dobrý tým, dává mi to smysl - viz ostatně i odpověď pana Prouzy na téma předepsané dramaturgie. Tak přesně by se měl myslím dobrý ředitel chovat - nechat základní směřování a ladit věci tak, jak jsou potřeba. Přijde mi to mnohem sympatičtější než obvyklé revoluce kulturních šíbrů...
0 0
možnosti
JK

Jan Kasalík

11. 4. 2012 13:03
???
Kdybyste pracoval v ND nebo SOP, tak byste věděl, jaký nesmysl jste právě napsal - současnému vedení padají tržby a neplní plán, velcí sponzoři odcházejí a žádné nové se nedaří získat, přes sliby navyšování platů zůstávají běžní zaměstnanci na posledním místě zájmu...Jestli podle vás tak vypadá úspěšné vedení, tak potěš pámbů...
0 0
možnosti
PL

Petr Lakaš

11. 4. 2012 12:23
Odborníci
Tento koncept bohužel nefunguje, ředitel/manažer nebude mít dostatečný vhled do chodu instituce. Pravděpodobně bude upřednostňovat ekenomickou stránku věci před uměleckou. Největším problémem ND je podfinancování a pitomé zásahy Ministerstva kultury, současné vedení si zatím vede docela dobře...
0 0
možnosti
PK

Pavel K.

11. 4. 2012 19:24
Finance
Bohužel žijeme v době, v jaké žijeme - a proto musí do ND nastoupit manažer, který dokáže zajistit peníze na kvalitní umělce a dokáže změnit kulturu ND tak, že podporuje umělce a ne aby umělci dopláceli na nekvalitní management jako je to doposud.A nebo vědomě musíme přijmout to, že ND bude provinčním divadlem a za kvalitou se bude jezdit nejen do Vídně nebo Mnichova, ale třeba i do Drážďan. Opravdu chcete, aby byly Drážďany lepší než Praha? Já tedy ne!
0 0
možnosti
MK

Marek Kyncl

11. 4. 2012 9:27
Koncepce universálního
Koncepce universálního vzdělání nejenže funguje i nadále, nicméně se ještě zdokonalila. Dříve byl znakem nejvyšší kvalifikace doktorát RSDr. a příslušná Vysoká škola politická, dnes je to "finančník a manažer". Hlavně, že má mladý pán dost sebevědomí. 
0 0
možnosti
PK

Paul Kucera

11. 4. 2012 19:09
Co o meleš Kyncle
Prouza má za sebou jasné výsledky Kyncle, co máš za sebou Ty?
0 0
možnosti
PL

Petr Lakaš

11. 4. 2012 9:10
Jen to ne
Pevně doufám, že ani naše Ministerstvo kultury nebude tak pitomé, aby podpořilo tohohle "dynamického podnikatele", který zná divadlo maximálně z televize. Do čela této instituce nesmí být vybrán nikdo jiný, než odborník, člověk nějakým způsobem s divadlem spojený. "Top manažerů", kteří zkazili a vytunelovali, co mohli, jsme už zažili dost a dost- viz. ČT...
0 0
možnosti
JK

Jan Kasalík

11. 4. 2012 9:51
Odborníci
Možná si ujasněme, kdo má jakou roli - uměleckou kvalitu přeci mají zajišťovat umělečtí šéfové opery, činohry a baletu a ředitel by jim měl zajišťovat prostor pro práci, ne? Navíc naprosto souhlasím s tím, že největším problémem dnešního ND jsou naprosto nezvládnuté manažerské kroky současného vedení - a ještě bych dodal, že stejně velkým problémem je neschopnost ministerstva kultury pečlivě dohlížet na své organizace.
0 0
možnosti