* LN V listopadu zkrátil magistrát dotaci dopravnímu podniku. Ten se snaží šetřit. Co říkáte způsobu, jakým to dělá?
I dítě v mateřské školce si může vyhodnotit, že když tramvaje budou jezdit méně, tak to není zkvalitnění služeb. Ale metro podle nás nemělo vůbec do Letňan zajíždět. Došlo jen na naše slova.
* LN Co vám na prodloužení trasy metra C vadí?
Je to nehospodárné fungování MHD. Upozorňovali jsme na to, že když se metro postaví tam, kde není hustá zástavba, tak se tam nevygeneruje poptávka. Vlastně se to potvrzuje i na konečných metra A i C. Ze stanice Depo Hostivař na „áčku“ ROPID odklonil příměstské autobusy na Háje. Tím se zhoršily přestupní možnosti cestujících pražské integrované dopravy. Navíc Depo Hostivař se stavělo s tím, že bude sloužit jako konečná pro integrovanou dopravu.
* LN Zlepšilo by situaci zdražení jízdného?
Zdražení není řešení, finanční výpadek nahradí jen minimálně. Myslím, že dopravní podnik může ještě šetřit v úsporách. Občané by měli tlačit na město, aby lépe rozkládalo finance. Zkrácení dotací jen lepí díru v rozpočtu za předražený tunel Blanka.
* LN Co uděláte pro změnu?
Zelení upozorňují na nelogičnost některých navrhovaných věcí. Předkládáme materiály, které naše tvrzení dokazují. Nechceme prodloužit metro A, ale chceme příměstskou železnici.