Naprosto nepřijatelné je, že daňový poplatník Prahy, který vyjede ze svého obvodu, musí klopit a ne málo. Argument, že nemá jezdit autem, je do nebe volající drzost, auta se vyrábějí (notabene u nás, kde Škodovka táhne ekonomiku) a lidé je kupují. Jezdí s nimi právě proto, aby jim to usnadnilo život.
TEST: Aplikace pomáhají řidičům v Praze s parkováním, mají se ale ještě co učit |
Připomeňme si, proč modré zóny vznikly – na ochranu Prahy 1. Aby rezidenti mohli v přetíženém centru zaparkovat. Rozšířením zón pro každého, kdo zaplatí, nastala v centru patová situace, zatímco v některých jiných čtvrtích bývá prázdno.
Rezidenti platí roční parkovné, ale nemají kde parkovat, protože do centra se valí všichni a kromě toho ještě Praha 1 vydává více parkovacích povolení, než ulice unesou. Chtěla bych vidět, jak auta se zahraniční espézetkou, stojící v ulicích centra tři dny, platí za každou hodinu osmdesát korun. Zvlášť když z nich vylézá rozjívená mládež. Jenže Praha 1 zrušila viditelné parkovací karty i povinnost parkovacího lístku, kontrola přes internet a auty s kamerami má úskalí, o přelepování značek ani nemluvě.
Je to chaos a ulice jsou čím dál víc ucpané, parkuje se na chodnících. Z toho všeho jasně vyplývá, že městu jde hlavně o byznys, ne o potřeby jeho obyvatel. Ale před volbami všichni ujišťují o opaku. A tak bychom aspoň neměli hlasovat pro ty, kteří už víckrát slibovali a nic z toho nepošlo.