Úterý 19. března 2024, svátek má Josef
130 let

Lidovky.cz

MÁLEK: Vysokorychlostní tratě? Zpoždění slabých 50 let za Evropou. Zatím

Názory

  14:06
PRAHA - První vysokorychlostní trať Francouzi zprovoznili 27. září 1981. Švýcaři ve středu otevřeli nový Gotthardský tunel. Za díru v zemi, kterou pojedou vlaky rychlostí 250 kilometrů v hodině, neváhali utratit téměř 300 miliard korun.

Podle médií by za několik let mělo tunelem jezdit na 300 vlaků denně. foto: Reuters

Tedy zhruba čtvrtinu peněz, se kterými hospodaří v letošním roce český stát. Když už jsme u Česka, jak to vypadá s tuzemskými TGV? Tento server nedávno psal, že Správa železniční dopravní cesty zrušila studii příležitostí na přípravu takzvaných rychlých spojení.

A tunely? Projekt na podzemní trať mezi Smíchovským nádražím v Praze a Berounem, za pouhých 20 miliard korun, je u ledu. Světlo na konci tunelu trochu svítí pod Krušnými horami: Prahu a Drážďany má spojit vysokorychlostní železnice. Součástí bude tunel vedoucí pod Krušnými horami. Trať by ale měla být hotova až v roce 2030. České zpoždění za Západem? Slabých padesát let.

Gotthardský železniční tunel ve Švýcarsku, na rozdíl od toho Praha - Beroun, už je proražený
Horníci dnes prorazili posledních 180 centimetrů Gotthardského železničního tunelu mezi švýcarskými městy Faido a Seidun.

Psáno v rychlíku Klabava, který s majestátním klidem meandruje kolem Berounky.

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!