Neděle 28. dubna 2024, svátek má Vlastislav
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

Minus 93 procent. Proč Benda překonal Bendlův rekord.

Marek Benda by politiku ODS prezentovat v masmédiích neměl. Pokud tedy strana nechce, aby ve volbách skončila na jeho sedmi procentech.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
V

Vladimir1950

15. 6. 2012 11:57
Článek dobrý, mírně návodný....
Jmenovaný Hyde Park pouze konstatuje,jaká je oblíbenost ODS, nota bene pana Bendy. V jeho výsledku se odráží včechna ta arogance moci, s jakou vládní koalice a potažmo ODS prosazují své  výmysly, které nejsou ekonomicky podložené. Jak se ukazuje, hodně renomovaných ekonomů už konstatuje, že s navýšením DPH klesá v ČR  koupěschopnost a HDP. Tato "šturmovština" není na druhou stranu podepřena prorůstovými opatřeními, což je kontraproduktivní..To odbočuji a vracím se k tématu.Otázka církevních restitucí je tak neprůhledná, že  jí v podstatě rozumějí jen ti, co ji tvořili a to jen povrchně, ne do hloubky.Pro mne jako laika je nepochopitelné a nestravitelné, jakým způsobem byla stanovena cena náhrad, která je stanovena na stávající cenové úrovni  s plánovaným navýšením o každoroční inflaci 3% z ceny.V případě zemědělských restitucí po r. 1992 tomu tak nebylo a byly oceňovány ještě podle"cen za bolševika", které byly řádově nižší. Buď jsi na tenhle diktát přistoupil nebo jsi nedostal nic.. Vím,o čem mluvím.Bylo to spravedlivé? Odpovídám, ne!V debatě, která na toto téma proběhla v pořadu Máte slovo Benda  vysoké ocenění nemovitostí a navýšení ceny o inflaci obhajoval jako správný postup. Obhajoval i jako rozhodnou dobu 25.2.1948,  Opomenul připomenout skutečnost, že některý církevní majetek byl znárodněn už za první republiky a T.G.M., ale za úhradu! Seznam restituovaných nemovitostí bohužel obsahuje i tyto zaplacené nemovitosti a budou tedy placeny podruhé! Je to v pořádku? Určitě ne..Co dělalo ministerstvo kultury a Besser, když pouze zkopírovalo bez kontroly seznamy restituovaných nemovitostí, zpracované  a oceněné církevní administrativou?Zkrátka mám pocit, že jde o největší tunel v dějinách novodobé ČR.Další mínus, které si připsal pan Benda byla otázka vydání Parkanové, při které kličkoval jak zajíc, on neví, počká si,až .. Proč se každému neměří stejným metrem, když v otázce vydání Ratha byla paní Němcová z ODS tak "poskočná"? Proč naopak Nečas v případě Parkanové mluvil o"klice policejních plukovníků"? Dovolil by si to  vysoký politik ve vyspělé demokrecii? Asi ne, u nás ano..a o to to je, opět arogance moci.Proč v tomto případě nectil jím samým proklamované: Padni komu padni?Co aféry lidí z ODS: Vondry,Rittiga,Dlouhého,Béma,Janouška,Drobila?A tak i za toto pan Benda dostal takové hodnocení, že by od něj pes kůrku nevzal, schytal to za celou ODS..Obávám se, že naštvanost prostých občanů je tak veliká, že by v Hyde Parku neuspěl žádný politik z koalice.A rozhodně buďte ubezpečen, pane Léko, že lepší marketing by s výsledkem nic moc neudělal. A  ti, co pokládali otázky,nebyli jen tupci..Víc už se mi psát nechce, většina těch, co tu diskutují, je "v obraze".Následující aforismus ,myslím, plně odpovídá této naší době a vládě."Moc korumpuje. Absolutní moc korumpuje absolutně". (Atley). To je můj názor, jiný neodmítám.
0 0
možnosti
S

Smutnymax

16. 6. 2012 10:01
Benda voliči pohrdá
Souhlasím s vámi, popsal jste věci pravým jménem. Na pořad jsem se díval ( a pana Léko ujišťuji, že mé IQ je 130). Nikdo z diskutujících ani autor se nepohoršil nad tím, co Benda říkal o "svrchovanosti mandátu poslance", prý mu ho nikdo nemůže vzít, protože mu ho dali voliči a tak proto v tom parlamentu je. Vzápětí Benda řekl, že složil slib dodržovat zákony a Ústavu ČR a to je to co je pro něj rozhodné a né, co si přejí voliči. Proboha jak se člověk s takovým názorem stal poslancem? Voliči jsou tedy pro  pana Bendu jen nástrojem jak se dostat k moci a pak ať mu dají pokoj a klid na "práci"!!!!Dodržovat  zákony a Ústavu by mělo být pro nás všechny absolutní samozřejmostí a pro pan Bendu o to větší, když už ty voliče co mu dali mandát tedy zastupuje  v parlamentu. On vlastně říkal, že voličům slib nesložil takže jim nic nedluží. Nedivím se tedy, že aspoň diváci HydeParku ho "odepsali", kéž by tak postupovali i při volbách.
0 0
možnosti
JS
Autor je příliš laskavý.
Je to zcela v nejlepších intencích České pozice, zahrát si na ďáblova advokáta. Ano, chceme-li Marka Bendu kritizovat, je neprve nutno osvědčit svou nezávislost a (snad i, určitě však snahu o) objektivitu a to tím, že na kritizovaném budeme hledat cos pozitivního. Marek Benda určitě není hloupý, a docela překvapivě je v soukromí velmi milý. Jak však Marek "Jekyll" Benda vleze před kamery, stane se z něj Marek "Hyde" Benda. Některé jeho argumenty jsou "úsměvné", jak politicky korektně, bezbarvě a impotentně politici nazývají to, co je na facku. Některé jeho názory stojí za úvahu, není jich však bohužel mnoho. Některé jeho názory je však nutno kritizovat neúnavně, dnem i nocí. Některé jeho praktiky též, například jak Jílkové vyklouzl jak úhoř z otázky, zda odpřisáhne, že se v zákoně o narovnání vztahů s církvemi neprolomí rozhodná doba roku 1948. Zde měla Jílková pevný bod, o který se mohla opřít a celého Bendu vyvrátit i s kořeny, neměla však dost trpělivosti.Jádro problému Bendovy nepříjemnosti však podle mého mínění spočívá v tom, že se snaží hájit nehájitelné. Podobně dopadl exministr Besser u Jílkové: arogantní monstrum, podvědomě se olizující při hovoru o výši "restitucí". Zákon o narovnání vztahů s církvemi by měl obsahovat doložku, že žádný z poslanců, ani z jeho rodinných příslušníků, nebude smět nejméně pět let po ukončení mandátu pracovat pro jakoukoliv z církevních nebo s církví spojených organizací!!! (Nebylo by to opatření nijak neobvyklé, pouze u nás by bylo nové, avšak stálo by za to, neboť by nás přiblížilo civilizovanému světu.) Vždyť tu má vzniknout moloch, majetkově srovnatelný s ČEZ, čili nové mocenské centrum. Proto je potřeba ohlídat případný střet zájmů.
0 0
možnosti
KD
Re: Autor je příliš laskavý.
Vam tedy ty cirkevni restituce lezi v zaludku ;-)Nejaka dolozka "proti stretu zajmu" by mela byt naprostou samozrejmosti zdaleka nejen ve vztahu k cirkevnim restitucim. Jenze v zemi, kde existuji anonymni akcie na dorucitele a kde se k verejnym zakazkam dostavaji ruzne nepruhledne firmy kdovi odkud, je zavedeni ucinne karanteny tezko predstavitelne.
0 0
možnosti
JP

Jirka Palcát

15. 6. 2012 11:32
Benda? Probůh!
Hodně trefný a přesný medailonek. Příspěvky pana Léko čtu velmi rád, ale jeho slova o tom, že Benda patří k "nejslušnějším, nejkorektnějším a nechytřejším" politikům v ODS mi přijdou jako z jiné planety. Jako od člověka, co jej snad nikdy neviděl a nepotkal. Nechápu, co pana šéfredaktora k tomu vede. Benda je hlupák, co absolutně neumí argumentovat a je připravený přikrýt jakoukoliv prasárnu, co ODS zplodí. Pusťte se to videa z výše uvedeného odkazu. Tohle nebyla momentální Bendova indispozice, stejný výkon Benda předvádí pokaždé, ať již v tom Hyde Parku nebo minulý týden na pavlači u Jílkové. Zažil jsem Bendu naživo několikrát - ten pán je skutečně jen mašina na fráze a argumentační kontradikce. ODS by neměla Benda zavírat před médii. Naopak. Vždy, když je třeba dát ksicht něčemu hodně nepopulárnímu (NKÚ, náhubek, církevní restituce, Koudelka, apod.), tak vystrčí Bendu, ať se nechá zacákat. A Benda poslušně plní. Á propos, nechce Česká pozice spíše prozkoumat důležitou roli Bendova bratra Patrika v kauze ProMoPro?
0 0
možnosti
K

Knight

15. 6. 2012 11:26
ODSka
Problem je v tom, ze oni tam nemaji koho dat. Za kazdym vicemene sedi jeden kmotr jinak by tam nebyl a to na nej muze kdykoliv nekdo vytahnout. Jediny koho nekde vidam je Necas, Nemcova nebo Benda. Ostatni jsou na pokraji politicke smrti jako Drobil, Chalupa nebo Bendl jini se zase snazi radoby dostat ze stinu kmotra jako Kuba.Oni jsou tam vsichni ocividni zlodeji a netusi kde na ne co vypluje. Zbyvaji jim silacke reci typu Necas. Slinty o nicem typu Bendl a kradez stoleti jmenem cirkevni restituce. Pak honem rychle pred volbami zalepit lidem pusy a jedeme nanovo.Jeste k prvnimu prispevku. Neni pravda, ze vsichni lide vedeli o co jde. Jeste nekdo reaguje na straseni levice apod. V pristich volbach ale snad pujde o krk temhle lidem tak ODSCSSD muze prestat fungovat.
0 0
možnosti
JK
Souhlasím
Vidím to stejně.
0 0
možnosti
J

Jaroslav.N

15. 6. 2012 11:20
Oblíbený Benda
Vytvořil jsem si před časem na webu takovýto profil pana Marka Bendy:Marek Benda, * 1968Konzervativní politik zastávající tradiční hodnoty. Známý zejména tím, že celý svůj dosavadní život strávil jen v politice. Známý také tím, že napsal rigorózní práci „zvětšením písma“ práce diplomové; na plzeňské právnické fakultě. Patřil k nejhorlivějším propagátorům tzv. náhubkového zákona (v roce 2008 předložil pozměňovací návrh novely trestního, který zakazuje zveřejňování informací z policejních odposlechů), je také známý jako zapálený zastánce zachování poslanecké imunity a poslaneckých výhod. Nejnovější (2012) Bendovy aktivity směřují k vyloučení NKÚ z kontroly institucí a firem s podíly státu, krajů a obcí (České dráhy, ČEZ nebo městské dopravní podniky) a k prosazení Zdeňka Koudelky do Ústavního soudu. Je také značně skeptický ke zrušení anonymních akcií v ČR.Marek Benda je sympatický chlapík, jak jistě posoudíte sami:http://www.youtube.com/watch?v=c5sMN4Oirjc Takže odpověď na otázku "proč tak málo" je - alespoň mně - poměrně srozumitelná.
0 0
možnosti
JZR

15. 6. 2012 10:43
Autore,zajdi někdy na netové diskuze mezi ty obyčejné lidi
a retard,komunistů a odborářů  co nadávají ODS,TOP s ocáskem BUDE TOLIK,že  vám vypadnou oči z důlku a zavaří se závity mozkové,protože žijete mimo realitu!Bendu NENÁVIDÍ opravdu asi těch 97%  národa.Nemluvím o vládních stranách..Někdy se mi zdá,že tady žije úzká sorta lidiček,kteří nevidí nebo nechtějí vidět realitu.To,že tady nehoří auta v ulicích neznamená,že lidé nejsou rozzuřeni.Uvidíte ve volbách JAK BUDETE vykuleni.
0 0
možnosti
K

Kristian.Leko

19. 6. 2012 10:27
Zásadně špatně. Na internetu
Zásadně špatně. Na internetu diskutují (zejména pak na iDnes.cz, Novinky.cz, ParlamentníListy.cz apod.) jen ti, co nemají nic lepšího na práci. Pokud by opravdu 97% národa bylo primitivních, volební výsledky by myslím vypadaly trochu jinak. Realitu myslím spíše nevidí ti vaši "obyčejní lidé", tedy diskutéři na internetech, zaslepení svou neúspěšností, malostí, nevzdělaností a hloupostí. Jo, a ještě nenávistí.
0 0
možnosti