Úterý 14. května 2024, svátek má Bonifác
130 let

Lidovky.cz

Místo omluvy přišel trapný žert

Česko

Ladislav Lála komentuje pro LN

Rallye Dakar

Rallye Dakar spěje do svého konce, závodníci před sebou mají pouhé dvě etapy a pořadatelé dělají maximum pro to, aby zbytek startovního pole dotlačili do Buenos Aires. Vedení soutěže pokračuje v osvědčené praxi zkracování etap, vždyť z té do Cordoby, která měla mít původně přes 500 km, zbude po škrtnutí 354 km pouhé torzo.

Když sebevědomý ředitel soutěže Etienne Lavigne předstoupil ve Fiambale během pravidelného večerního brífinku před závodníky, mnozí očekávali omluvu za zrušení etapy kvůli nepříznivé předpovědi počasí, ze které se nakonec vyklubal další krásný sluncem zalitý den. Žádná omluva se nekonala, spíše něco na způsob trapného francouzského žertu. Zkuste si tipnout, jaká byla poslední nezkrácená etapa letošního ročníku? Ano, opravdu druhá. „To nevymyslíš,“ říká se u Lopraisů.

V bivaku se žertovalo, že sponzorem předpovědi počasí bylo VW. Robby Gordon mi s úsměvem na rtech říkal, že mu lidé od VW dokonce přinesli zmrzlinu. Vše však bohužel naplánovat nejde a vedoucí muž průběžného pořadí Carlos Sainz již nepokračuje v závodě poté, co po divokém výletě mimo trať havaroval a jeho navigátor byl helikoptérou transportován do nemocnice. Tažení za skvělým výsledkem bohužel neskončilo dobře pro sympaťáka a srdcaře Marka Spáčila, který byl se svým originálně zeleným truckem LIAZ k nepřehlédnutí. Posádka startovala do dvanácté etapy bez pohonu přední nápravy, ale v extrémně jemném prachu konzistence feš-feš (velmi jemný prašný písek připomínající cement) nebyla šance projet.

Spáčil se rozhodl vzdát, do bivaku dorazil první mezi auty a kamiony a sklidil největší aplaus všudypřítomných domorodců. Marka si osobně vážím i proto, že nehledal jinou cestu, jak dokončit etapu, což by se vzhledem k organizaci, jaká letos panuje, klidně mohlo podařit.

Aleš Loprais postoupil na sedmé místo pořadí, stejně jako Miroslav Zapletal. „Byla to opět náročná etapa, a nebýt defektů v závěru závodu, mohli jsme udělat ještě lepší výsledek,“ uvedl Loprais.

Skromný Zapletal zářil večer jako sluníčko, tytam byly menší zdravotní problémy z předešlého dne způsobené rychlou změnou nadmořské výšky během přejezdu z Copiapa přes vysokohorský průsmyk Paso San Francisco (4725 m) do Fiambaly (1500 m). Dlužno podotknout, že autora tohoto sloupku obdobná vysokohorská turistika večer skolila jako dobře mířený pravý hák...

O autorovi| Autor jede v doprovodném voze Loprais Tatra teamu

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!