130 let

Diskuze

Na dluh dýchá už i hlavní město

Počtu dní, kdy smí být legálně překročeno množství smogu v ovzduší, dosáhla po Ostravě, Brnu či Kladnu i Praha.

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
S

Skeril

9. 4. 2013 7:30
Překračování limitů
Je to malinko hodně zobecněné. Tak především, jedná se o 1 stanici v Praze zaměřenou na dopravu (neprovětrávaný kaňon v Legerce), jejíž reprezentativnost je dle ČHMÚ několik m až 100 m - tedy téměř žádná. Podobná situace bude v Praze jen na podobných lokalitách - tedy poblíž nejvýznamnějších tahů, kde není díky zástavbě zajištěno dostatečné provětrávání. Zůstaneme-li na Praze 2, tak stanice Riegrovy sady překročily hodnotu 50 µg*m-3 pouze 17x. Z hlediska reprezentativnosti stanic a hodnocení kvality ovzduší byste se měli obrátit na odborníky z ČHMÚ - pan Dr. Šuta je bezpochyby velmi znalý v hodnocení rizik na lidské zdraví, ale řekl bych, že v oblasti měření a hodnocení kvality ovzduší to odborník není, pokud vychází pro hodnocení Prahy z 1 stanice.A další věc. V Praze se jedná o 1 stanici. V Brně jsou to stanice 2 (rovněž dopravní) a další má už 34 překročení (ještě 2 a je hotovo). Otázka k úvaze tedy zní, jestli je na tom Brno z hlediska vlivu dopravy na kvalitu ovzduší a zdraví lidí hůř než Praha? A bude se s tím něco dělat? Zkuste položit tyto otázky politikům/starostům. 
0 0
možnosti
ZM

9. 4. 2013 11:00
Dvě poznámky
Poznámka 1 Riegerovy sady překročily "pouze" 17x. Kolikrát nepřekročily, neb těsně pod limitem, skeril mezmiňuje. Ad Legerka - je šílené, že školy, včetně základní !!! jsou dodnes přímo mezi třídami "Lidových milicí" a "Vítězného února". Další školy v těsném sousedství.  Vysoký provoz zde byl vždy. HMP za 23 let od pádu komunismu ulice pouze přejmenoval. Pro děti v "plynových školách" neudělal nic.  A na SJM navěsil další administračky (Těšnov, Pankrác) pro tisíce lidí a zvýšil  automobilovou nepostradatelnost pražské, o 100 let opožděné karikatury vídeňského Ringu.     Poznámka 2Jedna (již 20 let) ze 14 monitorovacích stanic,  Evropská na konci města, s  větry od severu. vždy vylepšovala pražský průměr. Vloni, jakmile se zde zvýšila prašnost (stavba metra) byla odpojena.   
0 0
možnosti
V

Vlakno

8. 4. 2013 18:35
Mýto do širšího centra
V Miláně po zavedení mýta do centra poklesla IAD o 30%, dokonce i mimo centrum. Dále zaměření investic města do MHD, rozšiřování chodníků v centru, redukce parkovacích míst, červené vlny pro auta, zelené vlny pro chodce atd.Zatím se jde přesně opačným směrem, město staví nesmyslný tunel pro auta, který dál zatraktivní automobilovou dopravu proti všem ostatním druhům dopravy a ulice ucpe ještě více... 
0 0
možnosti
ZM

9. 4. 2013 10:49
Aktivní zvyšování dopravní poptávky
Pražský "urbanismus" vede k potřebě používat auta i tam, kde by to nutné nebylo. Od počátku 90. let kdy se rozběhl mechanismus "kdo dá, ten má" přestal fungovat ÚPn jako, byť omezený, nástroj pro vývoj města  jako hierarchického celku složeného z menších částí s jistou autononií. Tedy s nákupním centrem(ry), základní občanskou vybaveností, kvalitní polodenní rekreací a aspoň částečně i pracovními příležitostmi v dostupné vzdálenosti od bydlení, či dobré dostupnosti  MHD. Neposilování ale rozbíjení přirozených místních historických a funkčních center nazval  HMP "polycentrismus" což je drzost, v civilizovaných zemích to znasmená opak - integrace a posilování lokální autonomie !!  a přirozeně tak i zmenšení poptávky po dopravě.Příklad: fyzické rozbití polyklinik ve tříšť samostatných pracovišť bez vl. infrastruktury. Pacient (či placený servis) pendluje tam, kde by stačilo ujít pár metrů. Laborka se pro Prahu dělá centrálně v ÚVN, ta sama si je ale nchává dělat jinde !? Příklad: město zlikvidovalo místní tržnice (Jeďte si pro česká jablka třeba z Průhonic do té jediné, v Holešovicích.Příklad: devitalizace zbylé přírody, prznění, resp.rušení parků v intravillánu - zvýšená potřeba vyjet jinam.    Věnec hypermarketů a servisů . Namísto aby byly v městotvorné poloze, spotřebitel projíždí i desítky km mrtvou zonu (=Praha) kvůli cenové výhodnosti obchodů mimo rostlé, dokonce i mimo administrativní město.Přetížení centra garážemi, uměle vyvolaná koncentrace aut.dopravy ve vnitřním městě, vysoký radiální pohyb, s fatálními důsledky pro obyvatele v okolí výpadovek z vnitrčřního města.   O urban sprawlu jehož osadníci  jsou na 1-2 autech závislí docela  již napsáno dost, reálná náprava žádná-viz návrh "metropolitního územ.plánu".  Pražský urbanismus spadl do praxe USA 40-50. let, resp. politiky nejpitomějších měst evropských. atd> Výsledek - všechno  všude (a pořádně nikde nic), i důchodce který by již raději nejezdil, si raději ponechá škodovku, aby nebyl závislý.  MUDr Šuta, další fachidiot, tentokrát "zelený", vidí nápravu ve svém dílčím řešeníčku, nedomyšleném, protože vytrženém ze složitějšího  kontextu.     
0 0
možnosti
PM
Mytí i fasád,
snížená rychlost a zelené vlny. Odpočítávání na semaforech má i Jordánsko, kolona se rozjede najednou a zastávek je méně. Mají to také kluci u vláčků v obýváku, ale ti nejsou pod tlakem korupce, dotací a tunelů.
0 0
možnosti
  • Vybrali jsme pro Vás