Inspekce však dává od humorného spojení hlavní rekvizity případu a chycení zaměstnanců vězeňské správy, kteří si prodejem vazebních fotek chtěli vylepšit rodinný rozpočet, ruce pryč. Není prý možné, aby měl označení Sklepmistr (jedna z nejznámějších českých značek vína) na svědomí policista. Pojmenovávání akcí má totiž za úkol důmyslný analytický klíč.
Akce SklepmistrPolicejní inspekce při akci Sklepmistr o víkendu zatkla muže, který prodal fotografie Davida Ratha médiím. Zadržela i dalšího člena Vězeňské služby, který prý z informačního systému neoprávněně získal osobní údaje lidí z Rathovy kauzy. VÍCE ZDE |
"Ze jména akce dokáži vyčíst informaci o tom, které oddělení mělo případ na starosti, ve kterém období a podobně," vysvětluje nudnou tvorbu názvu akcí u inspekce její náměstek Dušan Brunclík. A jak šifrované označení vzniká? "Nejprve je stanoven nějaký písemný kód, ke kterému se už jen doplní několik znaků, aby vzniklo slovo," popisuje Brunclík. Skutečnost, že daná akce dostala zrovna název Sklepmistr, je tak podle něj jen souhra okolností.
Mnohem nápaditější se tak jeví česká policie. Ta totiž nezastírá, že názvy akcí nemají žádný systém ani logiku. Vznikají jednoduše podle toho, co detektiva nebo někoho z vyšetřovacího týmu napadne. Často přitom mají čitelnou spojitost s případem.
Z názvů policejních akcíDracula Lampička Řízek Hrnec Nikita, Vilma |