V souvislosti s daným problémem se vnucuje otázka:Co je garantem sakrálnosti díla:název,text či dokonce absence disonancí?Odpovídají sakrálnosti prostoru chrámu opravdu např.programy pro turisty v pražských chrámech s neustále omílanými „hity“ vážné hudby (Ave Maria,Stabat Mater,Requiem ad.),které mají ryze výdělečný charakter?Nebo hudební produkce amatérů při bohoslužbách,kteří podkládají sakrální texty pod melodie zcela světského charakteru?A což pištění a pobíhání dětí v chrámu?
Na druhé straně je výhružka jihlavských radních,že nebude-li jim vyhověno,zváží pozastavit finanční příspěvky na rekonstrukci chrámu,vyloženou zpupností moci a nezbývá než se ptát,nemají-li mezi sebou ještě nějakého tajemníka pro věci církevní.
Na druhé straně je výhružka jihlavských radních,že nebude-li jim vyhověno,zváží pozastavit finanční příspěvky na rekonstrukci chrámu,vyloženou zpupností moci a nezbývá než se ptát,nemají-li mezi sebou ještě nějakého tajemníka pro věci církevní.