Dráhy i železniční odbory pro tento postup jistě mají své důvody, které jsou pro veřejnost dosti průhledné, ale zároveň do nich veřejnosti nic není.
Některé spoje Českých drah asi nejsou dvakrát výnosné. Ale kraje si je od drah kupují a dráhy se na ně dožadují dotací. Jestliže je provoz nerentabilní, proč by vlastně železnice nezavřely na pár týdnů krám, aby ušetřily jako automobilka Chrysler?
Třeba to udělají. Tahle firma totiž nemusí prokazovat nárok na existenci kvalitou svých dopravních spojů. Od toho má reklamu. Od roku 2003 na ni zvedla výdaje z patnácti milionů na dnešních zhruba dvě stě. Dráhy nepotřebují ukazovat přívětivou tvář veřejnosti ve svých vagonech a na svých nádražích; koupily si na to za 2,25 milionu služby fotbalisty Tomáše Ujfalušiho.
A cestující může před dveřmi zavřené čekárny potěšit informace, že dráhy sponzorují filmy Filipa Renče. To jsou skuteční zákazníci, ne nějaké socky, které by chtěly jezdit vlakem.
Některé spoje Českých drah asi nejsou dvakrát výnosné. Ale kraje si je od drah kupují a dráhy se na ně dožadují dotací. Jestliže je provoz nerentabilní, proč by vlastně železnice nezavřely na pár týdnů krám, aby ušetřily jako automobilka Chrysler?
Třeba to udělají. Tahle firma totiž nemusí prokazovat nárok na existenci kvalitou svých dopravních spojů. Od toho má reklamu. Od roku 2003 na ni zvedla výdaje z patnácti milionů na dnešních zhruba dvě stě. Dráhy nepotřebují ukazovat přívětivou tvář veřejnosti ve svých vagonech a na svých nádražích; koupily si na to za 2,25 milionu služby fotbalisty Tomáše Ujfalušiho.
A cestující může před dveřmi zavřené čekárny potěšit informace, že dráhy sponzorují filmy Filipa Renče. To jsou skuteční zákazníci, ne nějaké socky, které by chtěly jezdit vlakem.