Nové hokejové dresy národního týmu? Kritika, pochvaly a spousta parodií |
Pomiňme grafické znázornění dresu, to, že na dresu chybí státní znak, i fakt, že pod novým logem, tedy modrým lvem, visí nápis Czech Republic, zatímco ostatní týmy mají název země napsaný ve své mateřštině.
Pomiňme i fakt, že fanoušci autorům vyčítají zřetelnou podobu s logem již zaniklého klubu KHL HC Lev Praha, s logem Českého florbalu či švédským výrobcem nákladních automobilů Scania.
A pomiňme i ne úplně umně vytvořený příběh vzniku loga, kde autoři poukazují na šest vrcholů hřívy lva připomínajících šest hokejistů na ledě, či na oko lva, které prý vypadá jako Štvanici, kde Čechoslováci v roce 1947 získali svůj první titul mistrů světa.
Samotná změna brandu českého hokeje není špatný nápad, státní znak na dresu působil ve 21. století poněkud zastarale a i někdejší logo svazu potřebovalo změnu.
Tato změna však přišla v době, kdy je stejně jako fotbal a další kolektivní sporty u nás pod velkou kritikou fanoušků, protože ustoupil ze svých dřívějších výsostných pozic.
Národní tým už šest světových šampionátů po sobě nezískal medaili, junioři na ní čekají dokonce třináct let. Od olympiády v roce 2006 Češi odjížděli z her bez medaile hned čtyřikrát a neuspěli ani na Světovém poháru v roce 2016.
O české obránce navíc neměl na nedávném draftu NHL zájem žádný z týmu a Češi celkově vyklízejí v nejlepší soutěži světa pozice evropských lídrů, z nichž je postupně vytlačili Švédové, Rusové a Finové.
Nabízí se proto otázka, jestli by tuzemské sportovní svazy neměly místo změny loga a dresů (či v případě Českého olympijského výboru prodloužení státní hymny o jednu sloku) spíš přemýšlet o tom, jak zastavit propad českých národních týmů na světové scéně.
A v případě českého hokeje je potřeba se ptát, jestli by nebylo lepší vymyslet účinnější koncepci výchovy mladých hráčů, v níž za světovou špičkou těžce zaostává a konkurenceschopných mladíků ubývá.