26. května 2019 5:00 Lidovky.cz > Zprávy > Názory

PEČINKOVÁ: Bipolární marketing. Je iluzí, aby Dlouhý a Středula táhli za jeden provaz

Vladimír Dlouhý. | na serveru Lidovky.cz | aktuální zprávy Vladimír Dlouhý. | foto: Česká pozice

Čtvrteční sněm Hospodářské komory České republiky, každoroční vrcholná akce organizace, která zaštiťuje asi 1600 firem, firmiček a živnostníků, vyslal hlavní poselství. Bývalý vicepremiér někdejší federální vlády a ministr průmyslu Vladimír Dlouhý před zástupci členské základny a čestnými hosty z nejvyšších pater politiky včetně prezidenta Zemana a premiéra Babiše prohlásil, že se podnikatelské podmínky od posledního sněmu, tedy za poslední rok, nezlepšily. Ba naopak že se zhoršily, a to také vinou odborů, kterým jde vláda na ruku.

V tom má Vladimír Dlouhý velkou pravdu. Zatímco za pravicových vlád vcházeli odboráři do Strakovky bočním vchodem, po nástupu premiéra Bohuslava Sobotky se stali pravidelnými VIP hosty a šéf největšího odborového svazu dostal od vlivných kruhů nálepku stínový vicepremiér české vlády.

Růst významu ČMKOS je nepochybně spojen s výměnou velmi staromódního a těžkopádného Jaroslava Zavadila za moderního x-mana sexy střihu Josefa Středulu. Středula je na rozdíl od svých předchůdců uznáván i v nejodbornějších kruzích, s nimiž jej mnohdy pojí i velmi přátelské osobní vztahy. Přátelský vztah má v osobní rovině i se samotným Vladimírem Dlouhým.

Josef Středula v rozhovoru s LN zdůraznil, že odboráři a podnikatelé mají na 90 až 95 procent témat shodný názor, a že by proto proti sobě neměli bojovat, nýbrž své požadavky vůči vládě prosazovat jednotně.

To si lze představit jen těžko. Především proto, že politický marketing je dnes málem vším, obzvlášť pro někoho, jehož existence stojí na rozměrech členské základny. Odbory prostě ze své podstaty jsou a zůstanou přirozeným terčem plamenné kritiky zaměstnavatelských sdružení.

Najdete na Lidovky.cz