Zažili jste někdy, aby řidička v rychlejším pruhu prosvištěla kolem tramvajové zastávky, když auto v tom pomalejším dává přednost chodci? Snad jen výjimečně, tohle je totiž diagnóza řidičů.
Ale ta nehodovost, ozývá se častý argument. Zvláště prý vynikne v přepočtu na ujeté kilometry. Jistě, muži při nehodách způsobí větší úhrnné škody, ale o kolik více toho najezdí, takže čistě statisticky vycházejí jako méně rizikový faktor. Jenže jaké škody jsou pro nás - ať už jako pro řidiče, tak pro chodce - důležitější? Na pomačkaném plechu, nebo na životě? Právě v tomto ohledu to vyznívá rizikověji proti mužům bez ohledu na najeté kilometry: zaviní-li už nehodu, riziko úmrtí je trojnásobné.
A nezapomeňme na veřejné osoby. Už jste slyšeli o političce, která by to jako Mirek Topolánek stihla z Prahy do Brna za hodinu a čtvrt? Či která by, přistižená při dvoustovce, svalovala vinu na šoféra jako Jiří Paroubek? Možná je to tím, že je jich v Česku tak málo. Nebo si dávají větší pozor. Anebo jim schází Topolánkův prostředníček.
Ale ta nehodovost, ozývá se častý argument. Zvláště prý vynikne v přepočtu na ujeté kilometry. Jistě, muži při nehodách způsobí větší úhrnné škody, ale o kolik více toho najezdí, takže čistě statisticky vycházejí jako méně rizikový faktor. Jenže jaké škody jsou pro nás - ať už jako pro řidiče, tak pro chodce - důležitější? Na pomačkaném plechu, nebo na životě? Právě v tomto ohledu to vyznívá rizikověji proti mužům bez ohledu na najeté kilometry: zaviní-li už nehodu, riziko úmrtí je trojnásobné.
A nezapomeňme na veřejné osoby. Už jste slyšeli o političce, která by to jako Mirek Topolánek stihla z Prahy do Brna za hodinu a čtvrt? Či která by, přistižená při dvoustovce, svalovala vinu na šoféra jako Jiří Paroubek? Možná je to tím, že je jich v Česku tak málo. Nebo si dávají větší pozor. Anebo jim schází Topolánkův prostředníček.