Státní rozpočet zahájil přísnou dietu a obejít ji pomocí výhodné půjčky od Evropské komise, jak měl ministr Mikuláš Bek v úmyslu při svém jarním nástupu do funkce, nebude možné, jelikož se ukázalo, že by vlastně výhodná nebyla.
Školy si musejí odpovědět na otázku, jak se postavit k novému fenoménu doby, kterým je umělá inteligence. Vyhýbat se jí, anebo naopak využívat jejích možností a vést děti k tomu, aby nezůstalo jen u zneužívání?
Škola by neměla odrazovat
A pak jsou tu rodičovské starosti o blaho dětí: Vybrali jsme tu správnou školu? S tím souvisí i další otázka, a totiž jestli správná škola je ta, která pěchuje do hlav maximum vědomostí, nebo ta, kde se dítě cítí dobře. Ta, která vyžaduje a trestá prostřednictvím špatných známek, nebo spíše ta, která nabízí vědění jako švédský stůl.