Rád bych reagoval na příspěvek pana Theimera z 3. 11., ve kterém kritizuje prohlášení papeže Benedikta XVI. o ateizmu. Autor článku hájí ateizmus a rozebírá, jakých krutostí se naopak dopouštělo křesťanské Německo za II. světové války, čímž jako by tvrdil, že křesťanství a nacismus spolu nějak souvisely.
Je sice pravda, že někteří představitelé německých církví podporovali nacismus, na druhou stranu je však také pravda, že katolická církev byla za nacismu tvrdě perzekuována, což mohou potvrdit řádové sestry, bratři a kněží umučení v koncentračních táborech. Nacisté totiž plánovali úplné vymýcení křesťanství, což dokládá rušení křesťanských svátků, jako například nahrazení Vánoc Slunovratem.
Je nesmyslné tvrdit, že za hrůzy II. světové války mohou němečtí křesťané, může za ně totiž nacismus, který šel s ateizmem ruku v ruce, obdobně jako komunismus v SSSR. Vypadá to tedy tak, že s dvěmi největšími tyranskými systémy v historii lidstva, má spíš co dočinění ateizmus, něž křesťanství.
Za hrůzy války může nacismus, ne křesťané
Ad LN 3. 12.: Křesťan = dobrý člověk?
Kelímek od jogurtu: mýt, či nemýt? Řada lidí stále tápe, co a v jakém stavu patří do tříděného odpadu
Matka oběti: mluvila jsem s blízkým vraha. Lenka Šimůnková hledá odpovědi na to, co se stalo na filozofické fakultě
V matematice je vidět zhoršení. Velký problém dělala úloha se švadlenami, říká šéf Cermatu po přijímačkách na SŠ
Nové obavy Ukrajinců v Česku: pobyt získá málokdo a muži v povolávacím věku budou pod větším tlakem
Prodej stavební parcely, Cítoliby
Na Aleji, Cítoliby, okres Louny
4 355 568 Kč