Rád bych reagoval na příspěvek pana Theimera z 3. 11., ve kterém kritizuje prohlášení papeže Benedikta XVI. o ateizmu. Autor článku hájí ateizmus a rozebírá, jakých krutostí se naopak dopouštělo křesťanské Německo za II. světové války, čímž jako by tvrdil, že křesťanství a nacismus spolu nějak souvisely.
Je sice pravda, že někteří představitelé německých církví podporovali nacismus, na druhou stranu je však také pravda, že katolická církev byla za nacismu tvrdě perzekuována, což mohou potvrdit řádové sestry, bratři a kněží umučení v koncentračních táborech. Nacisté totiž plánovali úplné vymýcení křesťanství, což dokládá rušení křesťanských svátků, jako například nahrazení Vánoc Slunovratem.
Je nesmyslné tvrdit, že za hrůzy II. světové války mohou němečtí křesťané, může za ně totiž nacismus, který šel s ateizmem ruku v ruce, obdobně jako komunismus v SSSR. Vypadá to tedy tak, že s dvěmi největšími tyranskými systémy v historii lidstva, má spíš co dočinění ateizmus, něž křesťanství.
Za hrůzy války může nacismus, ne křesťané
Ad LN 3. 12.: Křesťan = dobrý člověk?
Řidiči omylem čerpají speciální benzin za 95 korun. Luxusní palivo přitom zlepšuje výkon jen některým vozům
Dávka na bydlení dál trhá rekordy. Na příspěvek teď dosáhne více rodin, vyřízení žádosti je i rychlejší
Kým se inspiroval příběh s Jiřinou Bohdalovou v hlavní roli? Historik má s dramatem Svatá zásadní problém
Rusko oprášilo kvůli válce na Ukrajině „trať do ztracena“. Do Asie po ní míří stovky milionů tun uhlí
Prodej, byt, 2+1, 56 m2, Plzeň, ul. Guldenerova
Guldenerova, Plzeň - Východní Předměstí
3 615 000 Kč