Pondělí 29. dubna 2024, svátek má Robert
130 let

Lidovky.cz

Základ je neztratit lokální síť. I v politice

Názory

  22:14
Ad LN 27. 3.: Zmizel terč. ČSSD míří na Langra

Z politického klání ideových myšlenek se stal odporný politický marketing, jež se redukoval na klasický souboj zavedených obchodních řetězců o zákazníka. Přes média útočí jeden na druhého formou jednoduchých výpadů typu: “Nekupuj u konkurence, prodává Ti zkažené maso.”; čas od času si pak mezi sebou vyhandlují prodejní místa tak, aby “optimalizovali portfolio” a co je nejhorší, nemají sebemenší důvod pro dlouhodobou vizi a strategii, jelikož jejich získaný pronájem nebytových prostor má platnost 4 roky.

Pokud se cítí být průměrný “zákazník” nabízenými službami uspokojen, vše je v pořádku. Má svou oblíbenou značku na kterou nedá dopustit a jen velmi nerad přechází k jiné, protože mu dá přiliš práce zvyknout si na jiné prostředí prodejny, nové tváře pokladních a nové umístění regálů. Proto se spotřebitel donutí změnit své zavedené chování až v nejkrajnějších situacích, lidově řečeno až když mu "přetečou nervy". A jak je vidět, téměř 10% voličům ODS patrně přetekly.

Obchodní značka ODS se nachází před propastí, jako nikdy předtím. Samotný vrcholový management nevěří, že by mohl v nadcházejících volbách uspět, veškerou energii věnuje stále zostřujícímu se vnitrostranickému boji, jako by nevěděla, že má před sebou supervolební rok, ve kterém bude potřeba obhajovat pozice nejen na centrální úrovni, ale zejména na té komunální. A pokud se ztratí komunál - lokální prodejní síť, jsou zbytečné firemní velkosklady. To je na podstatě celé věci nejfatálnější.

Autor:
Témata: ČSSD, ODS

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!